بهروز رضوی همزمان با ماه مبارک رمضان به مدت یک ماه، «کتاب نهج‌البلاغه» را از برنامه کتاب شب رادیو تهران بازخوانی می کند.
کد خبر: ۱۰۳۴۳۷۵
نهج‌البلاغه‌خوانی بهروز رضوی در رادیو تهران

به گزارش جام جم آنلاین از رادوی تهران، شبکه رادیویی تهران از شنبه ششم خرداد تا پایان ماه مهمانی خدا، برنامه «کتاب شب» کتاب نهج‌البلاغه ترجمه سیدعلی موسوی گرمارودی را با صدای بهروز رضوی بازخوانی می‌کند.

نهج‌البلاغه شامل خطبه‌ها، نامه‌ها و حکمت‌های حضرت علی (علیه‌السلام) است که تا به حال ده‌ها ترجمه و تصحیح از آن صورت گرفته و به اشکال مختلف چاپ و منتشر شده است، ترجمه این کتاب ارزشمند در حدود سال ۱۳۸۷ به سیدعلی موسوی گرمارودی سپرده شد. وی پس از گذشت ۶ سال تلاش، ترجمه را به انتشارات قدیانی تحویل داد.

در میان ترجمه‌های متعدد این اثر، ترجمه شاعر معاصر علی موسوی گرمارودی دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است که آن را از دیگر ترجمه‌ها که اغلب‌شان ستودنی و به یادماندنی‌اند، ممتاز می‌کند و آن، تعبیرهای امروزی و نکته‌های شاعرانه نویی است که در برخی از سطور کتاب، به سخنان مسجع مولا علی جلوه خاصی داده است.

مخاطبان با ارسال پیام کوتاه به شماره 3000094 می‌توانند کتاب های مورد علاقه خود را معرفی کنند تا در این برنامه خوانده شود.

برنامه کتاب شب هر شب از ساعت 23 و 30 دقیقه از رادیو تهران پخش می شود، رضا قربانی و محمود احمدی کربلایی تهیه کنندگی، بهروز رضویی گویندگی، محمدباقر رضایی و حکیم معانی کارشناس محتوایی از عواملی هستند که با این برنامه همکاری دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها