همه مربیان بزرگ، شمشیربازی مرا دوست دارند

فخری: جوان‌ترین مربی دنیا هستم

نام پیمان فخری، خیلی زود در دنیای شمشیربازی بر سر زبان‌ها افتاد؛ مربی جوانی که حالا به قول خودش، سری توی سرها درآورده و کارش با مربیان بزرگ دنیا برابری می‌کند. تیم او به جایی رسیده که دنیای شمشیربازی هم برایش ایستاده کف می‌زند.
کد خبر: ۱۰۳۴۱۲۴

درست است شما جوان‌ترین سرمربی شمشیربازی دنیا شدید؟

من بچه‌ترین مربی هفت هشت تیم اول دنیا هستم (با خنده). مربیان همه تیم‌ها بالای 60 ـ 55 سال دارند. تیم‌های بزرگ با سابقه زیاد، به طور حتم از مربیانی باتجربه استفاده می‌کنند. من خیلی زود سری توی سرها درآوردم و رسیدم به جمع آنها.

ظاهرا شما خیلی هم خوب بین آنها جا افتاده‌اید؟

با این‌که از همه مربیان تیم‌های بزرگ، کوچک‌تر هستم، اما ارتباط خیلی خوبی با همه دارم. به همه آنها احترام می‌گذارم و همه را با لفظmaestro ـ اصطلاحی فرانسوی به معنای سرمربی بزرگ ـ خطاب می‌کنم. فکر می‌کنم آنها هم ارتباطشان با من خوب است و مرا دوست دارند تا حدی که نمی‌خواهند سر به تنم باشد (با خنده). با این‌که ما با هم ارتباط دوستانه داریم، اما سر مسابقه کم مانده با هم گلاویز شویم، آن‌قدر که سمت هم می‌رویم و اعتراض و داد و قال می‌کنیم، اما جدا از مسابقه ارتباط خوبی با هم داریم.

کار ملی‌پوشان در جام جهانی مادرید چطور بود؟

نتیجه فوق‌العاده بود، چراکه بچه‌ها در فشار تمرین برای قهرمانی آسیا و جهان هستند، یعنی به خاطر این‌که نتایج این مسابقات مهم است، فشار تمرینات را کم نکردم و بچه‌ها با خستگی تمرینات در مادرید بازی کردند. مجتبی به‌رغم خستگی زیاد، فوق‌العاده بازی کرد و به جمع 16 تایی آمد، اما با باخت به نایب قهرمان جهان سال 2015 بالا نرفت. قبل از جدول 16 تایی گوبنر شمشیرباز مطرح آلمانی را15ـ صفر برد؛‌ شمشیربازی شناخته شده که سال‌ها عضو تیم ملی آلمان بود.

یعنی از ششمی تیم راضی هستید؟

من از ششمی تیمم در مادرید راضی‌ام، چراکه برای اولین بار آلمان را بردیم و انتقام انفرادی گرفتیم. مقابل آمریکا هم 45ـ 42 باختیم. در بازی با مجارستان بچه‌ها تمرکز زیادی نداشتند، ‌اما مطمئن باشید به قول بچه‌ها در قهرمانی جهانی جبران می‌کنند. ششمی نتیجه خوبی است، چراکه جایگاه ایران در رنکینگ جهانی تثبیت شد و ششم می‌ماندیم، درحالی که تیم‌های آمریکا، آلمان و فرانسه بعد از ما هستند. شک نکنید با امتیاز قهرمانی آسیا به رده پنجم جهان می‌رسیم و شرایط بهتری در رقابت‌های قهرمانی جهان پیدا می‌کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها