جی‌جی‌ آبرامز پس از مدت‌ها دوری از رسانه تلویزیون، با مجموعه درام و علمی ـ تخیلی «تلالو» دوباره به دیدار تماشاگران قاب کوچک می‌آید.
کد خبر: ۱۰۳۱۸۱۷

گرچه نام این مجموعه وام گرفته از یکی از فیلم‌های درخشان استنلی کوبریک با بازی جک نیکلسون است، اما داستان و حال و هوای آن هیچ ارتباطی با این اثر پرسروصدای دهه 80 میلادی ندارد. خط اصلی داستان مجموعه آبرامز، درباره تلاش بشر برای پیدا کردن محل اقامتی در کرات دیگر است. در شرایطی که کره زمین امکان زیادی برای پذیرایی از ساکنان قدیمی‌اش ندارد، دانشمندان در تلاشند تا سیاره‌ای بیگانه و بسیار دور از کره زمین را برای آدم‌ها قابل سکونت کنند.

در حالی که پیش‌تولید مجموعه تلویزیونی «تلالو» شروع شده، سازندگانش اطلاعات زیادی درباره داستان و جزئیات دیگر آن در اختیار رسانه‌های گروهی نگذاشته‌اند. جی‌جی آبرامز که نام واقعی و کاملش جفری جاکوب آدامز است و همه جا نام کوچکش به صورت اختصاری نوشته می‌شود، درباره کار تازه‌اش می‌گوید: «از مدتی قبل بحث تولید این مجموعه را داشتیم. دلم می‌خواست با یک کار خوب تلویزیونی برگردم. ژانر علمی ـ تخیلی همیشه از ژانرهای مورد علاقه‌ام بوده و دوست دارم تماشاگران را همراه کاراکترهای اصلی داستان‌هایم به دل کهکشان ببرم. زمانی که خاویر لوگون خط اصلی داستان تلالو را برایم تعریف کرد، احساس کردم این همان مجموعه‌ای است که می‌خواهم برای رسانه تلویزیون تهیه و احتمالا قسمت‌هایی از آن را هم کارگردانی کنم.»

خاویر لوگون که از او به عنوان خالق مجموعه اسم می‌برند، کار نگارش فیلمنامه 12 اپیزود فصل اول را انجام داده است. او قرار است به‌عنوان کارگردان هم پشت دوربین دو قسمت اول و دوم آن قرار گیرد. این فیلمنامه‌نویس فعال دنیای سینما، از آبرامز هم خواسته که کارگردانی حداقل دو اپیزود دیگر مجموعه (ترجیحا دو قسمت پایانی آن) را به عهده بگیرد. لوگون که از دوستان صمیمی آبرامز است، با تلالو اولین همکاری رسمی و جدی خود را با قاب کوچک کلید می‌زند. او که فیلمنامه‌های مهمی مثل «پیامد» با بازی آرنولد شوارتزنگر و «دشمن» به کارگردانی دنی ویله‌نوو را در کارنامه‌اش دارد، گفته در صورت استقبال گرم تماشاگران و منتقدان از تلالو، همکاری‌اش را با تلویزیون بیشتر خواهد کرد. تلالو را شرکت مستقل فیلمسازی آبرامز به نام بد ربات کمپانی با همکاری شبکه معروف تلویزیونی HBO تهیه می‌کند. این پروژه 9 میلیون دلاری، دومین همکاری علمی ـ تخیلی آبرامز با این شبکه پس از مجموعه موفق «وست ورلد» (2016) به حساب می‌آید. لازم به ذکر است که استقبال بالای منتقدان و تماشاگران از این مجموعه، دو طرف را به فکر تولید فصل دوم آن انداخته است. باید دید آبرامز و مدیران HBO ، کدام‌یک از این دو مجموعه را زودتر جلوی دوربین می‌برند! به گفته آبرامز، تلالو برای پخش در بهار 2018 آماده می‌شود. این در حالی است که هنوز بازیگران اصلی مجموعه انتخاب نشده و مشخص نیست کلید فیلمبرداری آن چه زمانی زده خواهد شد.

آبرامز 50 ساله که تهیه‌کننده اصلی تلالوست، می‌گوید: «بخش اصلی کار مربوط به پیش‌تولید آن است. به همین دلیل پس از انجام این کار مهم، کار فیلمبرداری و تدوین آن به سرعت انجام خواهد شد. با تعدادی بازیگر صحبت و مذاکره کرده‌ایم و کار انتخاب بازیگران نقش‌های اصلی، تقریبا تمام شده است. لوکیشن‌های مجموعه اهمیتی در حد و اندازه بازیگران دارد و باید بگویم تمام لوکیشن‌های مورد نظر، انتخاب شده‌اند. داستان مجموعه چند لوکیشن مختلف داشته و از این نظر در بین کارهای تلویزیونی حکم یک استثنا را دارد.» منابع نزدیک به پروژه اعلام کرده‌اند برای نقش‌های اصلی مجموعه، تعدادی از بازیگران تازه‌وارد یا غیرستاره دو دنیای تلویزیون و سینما دعوت به همکاری خواهند شد. در حقیقت، قرار نیست هیچ‌یک از چهره‌های مطرح و مشهور سینما که دوستی نزدیکی هم با آبرامز دارند، در نقش کاراکترهای داستان ظاهر شوند. این کار هم عمدی است. این‌طور که شنیده می‌شود،‌ حضور بازیگرانی معمولی و غیرستاره باعث می‌شود تمام توجه تماشاگر به سمت داستان و ماجراهای آن جلب شود.

منبع: دیلی تلگراف

مترجم: کیکاووس زیاری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها