از امروز وزنه‌برداران ایران روی تخته می‌روند

رقابت مجید عسکری با 2 نایب‌قهرمان المپیک

رقابت‌های وزنه‌برداری چهارمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی از ساعت 16 و 30 دقیقه امروز (دوشنبه) با به روی تخته رفتن مجید عسکری در دسته 69 کیلوگرم برای تیم ملی وزنه‌برداری کشورمان آغاز می‌شود. اولین تجربه مجید عسکری در دسته 69 کیلوگرم شاید سخت‌ترین تجربه او باشد. وزنه‌بردار هرمزگانی تیم ملی که با حضور در دسته 56 کیلوگرم، در همان وزن نخست به روی تخته می‌رفت، حالا کیلوهای زیادی به وزن خود افزوده تا در قامت یک وزنه‌بردار 69 کیلویی در رقابت‌های بین‌المللی حاضر باشد.
کد خبر: ۱۰۳۰۵۷۴

عسکری در شش سال گذشته چهار بار وزن خود را عوض کرد. از 56 کیلوگرم به 62 کیلوگرم. بازگشت دوباره به دسته 56 کیلوگرم و باز دوباره رفتن به دسته 62 کیلوگرم. حالا اما پنجمین تغییر دسته، چالشی جدید برای مجید عسکری است. او باید در دسته‌ای عرض اندام کند که در 20 سال اخیر، چهره‌های سرشناسی چون سیدمهدی پانزوان، سجاد بهروزی، مرتضی رضاییان و جابر بهروزی بودند.

رقابت با نایب‌قهرمانان المپیک

استارت لیست رقابت‌های وزنه‌برداری دسته 69 کیلوگرم حکایت از کار دشوار مجید عسکری برای کسب مدال بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی دارد، چراکه او با رکورد ورودی 300 کیلوگرم در جایگاه هفتم است. مدعی اصلی کسب مدال طلا در این وزن دانیار اسماعیلوف سرشناس است که زمانی با دوبنده ترکمنستان در رقابت‌ها حضور داشت و بعد از تغییر تابعیت خود، دوبنده تیم ملی ترکیه را پوشید. اسماعیلوف 25 ساله که سابقه دو بار حضور در رقابت‌های المپیک را دارد، در المپیک ریو 2016 درخشان‌ترین نتیجه دوران حرفه‌ای‌‌اش را به دست آورد و با رکورد مجموع 351 کیلوگرم نایب‌قهرمان المپیک شد. مدال برنز رقابت‌های جهانی 2015 و دو طلای قهرمانی اروپا در سال‌های 2015 و 2016 از دیگر عناوین ارزشمند این وزنه‌بردار ترکیه‌ای به شمار می‌رود.

دیگر مدعی این وزن تریاتنوی با سابقه است. این وزنه‌بردار 30 ساله اندونزیایی‌ها در کارنامه‌اش عناوین مهمی چون نایب‌قهرمانی المپیک 2012 لندن با رکورد مجموع 333 کیلوگرم، مدال برنز المپیک 2008 پکن، مدال برنز جهان در سال 2010، مدال برنز بازی‌های آسیایی 2010 و مدال طلای قهرمانی آسیا در سال 2009 دیده می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها