در نشست رهبران حماس اسماعیل هنیه به عنوان رئیس دفتر سیاسی جدید حماس انتخاب شد.
کد خبر: ۱۰۲۷۴۷۴

به گزارش خبرگزاری قدس، منابع فلسطینی در گفت‌وگو با دنیا الوطن اعلام کردند: در نشست روز جمعه رهبران حماس، اسماعیل هنیه به عنوان رئیس دفتر سیاسی جدید حماس انتخاب شد و این تصمیم در روز 15 می ‌(25 اردیبهشت) به صورت علنی اعلام خواهد شد.

منابع بلندپایه حماس در این باره تاکید کردند: در روز 15 می‌(25 اردیبهشت) نشست مهمی در دوحه قطر برگزار خواهد شد و طی آن رئیس دفتر سیاسی جدید حماس رسما معرفی خواهد شد.

این منابع در ادامه گفتند: انتخاب رئیس دفتر سیاسی جدید حماس انجام شده و برای اعلام نهایی آن تنها چند اقدام اداری در روند انتخابات درون حزبی حماس باقی مانده که طی روزهای آینده به پایان خواهد رسید.

المیادین نیز در گزارشی با اشاره به برگزاری انتخابات درون حزبی حماس تاکید کرد: خالد مشعل بر اساس انتخابات درون حزبی حماس به عنوان رئیس مجلس شورای این جنبش انتخاب خواهد شد.

در خبری دیگر رئیس دفتر سیاسی فعلی جنبش حماس که در روزهای گذشته اسناد جدید سیاسی این جنبش را اعلام کرد، گفت: این سند جدید، همپیمانان حماس از جمله ترکیه و قطر را خشنود و راضی کرده است.

به گزارش ایرنا و به نقل از قدس پرس، خالد مشعل در گفت‌وگو با این خبرگزاری گفت: سند جدید سیاسی حماس دولت‌های همپیمان و دوستان این جنبش را راضی و خشنود ساخته و راه را برای آنها به منظور ارجاع مساله فلسطین به محافل بین‌المللی آسان‌تر کرده است.

رئیس دفتر سیاسی فعلی حماس افزود: این سند با ساختار دقیق و طرح متوازن آن که بر اصول ثابت حماس و در عین حال رویکرد نرم آن و سیاست باز و در حالی که همچنان خواهان حقوق خود است، تکیه دارد، مساله فلسطین را به فضای منطقه‌ای و بین‌المللی با قدرت و توان بیشتر و با یک رویکرد جدید مطرح کرده است.

مشعل در ادامه اضافه کرد: قطر و ترکیه بزرگ‌ترین همپیمانان جنبش حماس هستند و در عین حال این جنبش ائتلاف‌های خود را با برخی دولت‌ها و جنبش‌ها در سطح جهان همچنان حفظ کرده است.

وی تاکید کرد: سند جدید حماس از جریان مقاومت اتهام‌ها و ادعاهایی را که در تلاش برای خلط مقاومت و تروریسم زده می‌شد، می‌زداید و از آن چهره‌ای موثر و حامی تفکر اعتدال و عقل سیاسی باز ارائه می‌دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها