نخستین نشای مکانیزه برنج ارگانیک در مازندران با حضور مسئولان استانی در روستای بایع کلاً انجام شد.
کد خبر: ۱۰۲۷۳۲۹

به گزارش مهر، نخستین کشت مکانیزه برنج مازندران در سطح حدود 30 هکتار از شالیزارهای روستای «بایع کلاً» در شرق مازندران اجرایی شد که این کشت نسبت به سال گذشته سه برابر شده است.

معاون جهاد کشاورزی مازندران در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با مهر با اعلام اینکه سال گذشته کشت مکانیزه برنج ارگانیک در 10 هکتار از شالیزارها انجام‌شده بود، افزود: با سه برابر شدن این کشت در سال جاری انتظار داریم شاهد افزایش کشت در سال‌های آینده باشیم.عزیزالله شهیدی فر گفت: تولید محصول ارگانیک و سالم ازجمله اهدافی است که باقوت دنبال می‌شود و برای رسیدن به محصولات ارگانیک برنامه‌ریزی مناسبی انجام‌شده است.

وی با اعلام اینکه امسال نخستین کشت مکانیزه برنج مازندران در سطح حدود 30 هکتار از شالیزارهای روستای بایع کلاً در شرق مازندران اجرایی شد، گفت: امیدواریم با به زیر کشت بردن این مقدار از اراضی کشاورزی به کشت برنج ارگانیک، شاهد تولید برنج سالم بیشتری در منطقه باشیم.

معاون تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران افزود: در کشت ارگانیک اعم از مکانیزه و سنتی، هیچ نوع سم و کود شیمایی استفاده نمی‌شود و محصولی کاملاً سالم تولید می‌شود.

شهیدی فر گفت: 210 هزار هکتار از اراضی استان به اراضی شالیزاری اختصاص‌یافته است که از این مقدار اراضی، یک‌میلیون و 300 هزار تن برنج تولید می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها