براساس گزارش بنیاد بین‌المللی تخم‌مرغ، یکی از زیرمجموعه‌های‌ فائو، با توجه به کاهش تولید محصولات کشاورزی به دلیل تغییرات اقلیمی در برخی کشورها روند افزایش تقاضا در برخی محصولات دیگر مثل تخم‌مرغ در آینده نزدیک بسیار بالاتر از سطوح فعلی خواهد بود تا جایی که دور از واقعیت نیست اگر بگوییم تخم‌مرغ سلطان آینده سفره است.
کد خبر: ۱۰۲۴۴۱۹

براساس گزارش این نهاد بین‌المللی با توجه به این که تولید محصولات فیبری (گیاهی) طی دهه‌های آینده بسیار محدود و پرهزینه می‌شود، لازم است از امروز برنامه‌ریزی دقیقی برای تامین نیازهای غذایی بشر در این دوره صورت پذیرد. این در حالی است که برخی دیگر از محصولات کشاورزی مثل تخم‌مرغ، بخش عمده‌ای از سبد غذایی ساکنان کره زمین خواهد شد.

جمعیت جهان بین سال‌های 2009 و 2050، افزایشی حدود 3/2 میلیارد نفر را تجربه می‌کند، اما بیشترین سهم رشد جمعیتی در جهان مربوط به کشورهای در حال توسعه خواهد بود و نهادهای بین‌المللی بر این باورند سوءتغذیه طی دهه‌های آینده نیز در این کشورها افزایش خواهد داشت، اما تخم‌مرغ می‌تواند به حل این چالش کمک کند. یک مطالعه آزمایشی که در اوگاندا برای بررسی تاثیر خوردن یک یا دو عدد تخم‌مرغ روی بهبود رشد کودکان مدرسه‌ای انجام شد، نشان داد اضافه کردن تخم‌مرغ به رژیم غذایی تاثیر مثبت در رشد فیزیکی کودکان اوگاندایی دارد.

بنیاد بین‌المللی تخم‌مرغ در این زمینه عنوان کرده است مطالعه انجام شده در تایلند نشان داده تخم‌مرغ به برطرف کردن مشکلات سوءتغذیه ناشی از پروتئین کودکان دبستانی کمک کرده است. بنابراین تخم‌مرغ دارای پتانسیلی است که می‌تواند در تغذیه افراد گرسنه از آن بهره گرفته شود.

بنیاد بین‌المللی تخم‌مرغ، در زمینه افزایش تولید تخم‌مرغ و مصرف تخم‌مرغ در کشورهای در حال توسعه فعالیت می‌کند. این بنیاد تاکید دارد تلاش‌های مشترک ما در حال حاضر به کودکان و خانواده‌های بیشتری کمک می‌کند تا به پروتئین با کیفیت بالا و تغذیه با تخم‌مرغ دسترسی داشته باشند.

سخنگوی این بنیاد می‌افزاید: یکی از فعالیت‌های عمده این سازمان، برنامه‌ای با نام قلب آفریقاست که در زمینه مراقبت و امید به آینده برای کودکان در کشور‌های آفریقایی فعالیت می‌کند؛ در جایی که یک مزرعه تخم‌مرغ بتازگی در سوازیلند ایجاد شده که به عنوان یک منبع پایدار پروتئین می‌تواند در تهیه بیش از 888 هزار وعده غذا در سال نقش داشته باشد. این یک آغاز عالی است، اما می‌خواهیم کارهای بیشتری انجام دهیم. ما یک چشم‌انداز از نقش محوری تخم‌مرغ در مبارزه با تغذیه افراد گرسنه جهان داریم و چالش‌هایی وجود دارد، اما می‌خواهیم به سمت جهانی برویم که در آن کودکان گرسنه نیستند و مواد مغذی برای همه وجود دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها