تیم‌های فوتبال رئال‌مادرید و بارسلونا در حالی امشب در دومین ال‌کلاسیکوی فصل در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو به مصاف هم می‌روند که جدال این دو تیم اسپانیایی که طرفداران زیادی در سراسر جهان دارند، پول هنگفتی را به جیب اسپانسرها می‌ریزد.
کد خبر: ۱۰۲۲۲۵۳

به گزارش مجله «فوربس»، وقتی این دو تیم با یکدیگر تقابل می‌کنند، سخت است که جنبه مالی آن را نادیده گرفت. رئال‌مادرید با 65/3 میلیارد دلار و بارسلونا با 55/3 میلیارد دلار به ترتیب در رده دوم و سوم باارزش‌ترین برندهای ورزشی جهان هستند. در این دو تیم کریستیانو رونالدو، فوق‌ستاره پرتغالی رئال‌مادرید و لیونل مسی، فوق‌ستاره آرژانتینی بارسلونا به ترتیب با 88‌میلیون دلار و 4/81 میلیون دلار در بین پردرآمدترین ورزشکاران جهان در سال گذشته بوده‌اند.

این بازی برای اسپانسرها اما دیدار خاصی به شمار می‌رود چرا که پول هنگفتی را برای آنها به ارمغان دارد. در اولین ال‌کلاسیکوی فصل جاری که در ماه سپتامبر به تساوی یک بر یک انجامید، 5/42 میلیون دلار ارزش رسانه‌ای برای اسپانسرها داشته است. این رقم از طریق اسپانسرهای پیراهن، لوگوهای روی کفش‌ بازیکنان، تبلیغات در ورزشگاه و... به دست آمده است. البته در بازی رفت بارسلونا سهم بیشتری از این درآمد داشت و به دلیل این که در نوکمپ میزبان بود، 87 درصد این رقم نصیب آنها شد. حالا در بازی یکشنبه شب این رئال‌مادرید خواهد بود که سهم بیشتری از این درآمدزایی خواهد داشت.

پخش تلویزیونی ال‌کلاسیکوی نیم‌فصل اول 60 درصد (8/26 میلیون دلار) از این درآمد را به خود اختصاص داد. برنامه‌های ورزشی و پوشش خبری 4/9میلیون دلار، شبکه‌های اجتماعی 1/5‌میلیون دلار و پوشش زنده نیز 2/3 میلیون دلار از درآمد این بازی را از آن خود کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها