صبای قم ـ سپاهان اصفهان سیاه‌جامگان مشهد ـ پیکان تهران گسترش فولاد تبریز ـ نفت تهران ذوب‌آهن اصفهان ـ ماشین سازی تبریز سایپای تهران ـ صنعت نفت آبادان فولاد خوزستان ـ استقلال خوزستان تراکتورسازی تبریز ـ استقلال تهران
کد خبر: ۱۰۲۱۶۰۳

همه بازی‌ها راس ساعت 17:45 آغاز می‌شود

کار سخت مرفاوی

این شاید بداقبالی صمد مرفاوی باشد که در این روزها باید با تیمی روبه‌رو شود که با تعویض سرمربی، یک دنیا انگیزه پیدا کرده. بدشانسی‌های مرفاوی به اینجا هم ختم نمی‌شود چون در ادامه فصل هم باید با تیم‌های قدرتمندی مانند نفت تهران و استقلال خوزستان بازی کند. حریف امروز صبا، سپاهان متحول شده است. سپاهان که با عبدالله ویسی هم بد نتیجه نگرفته بود، حالا با استخدام کرانچار، شرایط تازه‌ای پیدا کرده و وضعیتش مانند تیم‌های بی‌انگیزه میانه جدول نیست. مرفاوی ترجیح می‌داد امروز به جای سپاهان با تیمی بازی کند که مانند همه تیم‌های میانه جدول، انگیزه‌ای برای برد نداشته باشد. رضا عنایتی دیگر در تیم مرفاوی دیده نمی‌شود. بازیکنی که همه فوتبال ایران به او محترمانه نگاه می‌کند. بازیکنی که سالم زندگی کرد و اخلاقمدار بود. گله‌ای که شاید عنایتی و دیگر بازیکنان این فصل صبا داشته باشند، نوشدارویی است که در این لحظات آخر به‌کام صبا ریخته شده. صبا از ابتدای فصل چشم انتظار حمایت مردم و مدیران استان قم بود و حالا که در مرز سقوط قرار گرفته به بالین تیم آمده‌اند. مرفاوی با این حال امیدوار است بتواند تیم را در لیگ برتر نگه‌دارد. صبا اگر در بازی امروز 3 امتیاز را بگیرد، امید فراوانی به بقا پیدا می‌کند.

نبرد بحران‌زده‌ها

سایپا و صنعت نفت آبادان تیم‌های بحران زده این فصل هستند که با چنگ‌ودندان و به زحمت، خود را در این فصل لیگ برتر نگه داشتند. امروز در تهران شاهد نبرد دو تیمی خواهیم بود که تا دو هفته قبل تیغ تیز سقوط را روی گردن خود حس می‌کردند؛ اما حالا می‌دانند که ماشین‌سازی رفته و صبا یا سیاه‌جامگان را هم دنبال خود خواهد برد مگر آن‌که این دو تیم همه امتیازها را جمع کنند و سایپا یا صنعت نفت آبادان همه امتیازها را از دست بدهند که این کمی دور از ذهن به نظر می‌رسد. به نظر می‌رسد حسین فرکی مربی دوست‌داشتنی، کارنامه‌دار و اخلاقمدار فوتبال ایران در سایپا بماند و در آن صورت سایپای فصل بعد، دیدنی خواهد شد.

داربی خوزستانی

استقلال خوزستان در حالی آماده یکی از 6 داربی خوزستان می‌شود که نیم‌نگاهی هم به بازی حساس سه‌شنبه هفته آینده در برابر الفتح عربستان دارد. استقلال خوزستان امروز باید در برابر فولاد خوزستان قرار بگیرد. دیداری که به دلیل میل هر دو تیم به فوتبال تاکتیکی و تعدد ستاره‌های تکنیکی، بسیار تماشایی خواهد بود. نعیم سعداوی و سیروس پورموسوی در اولین حضورشان به عنوان سرمربی روی نیمکت‌ تیم‌های خوزستانی، عملکردی قابل دفاع داشتند و باید دید در فصل بعد می‌مانند یا خیر و اگر می‌مانند چگونه عمل می‌کنند. با توجه به بخت استقلال خوزستان برای صعود به مرحله بعد لیگ قهرمانان آسیا، شاید این تیم در این بازی انرژی کمتری خرج کند.

تمرین دایی برای فینال

علی دایی امروز برابر تیمی از تبریز بازی دارد که سرمربی‌اش روزگاری روی نیمکت تراکتورسازی می‌نشست. دایی تا یک ماه دیگر باید در فینال جام حذفی رودرروی تراکتورسازی بازی کند. هر دو تیم به‌دلیل ایستادن در میانه‌های جدول، در لیگ برتر فوتبال ایران بی‌انگیزه شده‌اند؛ ولی نفت باید خود را آماده بازی فینال کند. برای همین به سه‌بازی باقیمانده تا پایان فصل به چشم دیدارهای تدارکاتی نگاه می‌کند. نفت تهران از ابتدای فصل تا کنون یک دنیا حاشیه داشته و بعید است دایی در این تیم پرحاشیه باقی بماند و برای همین باید گفت فینال، شاید آخرین بازی نفت با سرمربیگری دایی باشد.

پیکان سواری برای بقا

پیکان به امید سیاه‌جامگان برای بقا تبدیل شده است. این تیم از ابتدای فصل تاکنون امتیازهای حساسی از دست داده و اگر در بازی امروز هم امتیاز از دست بدهد، باید مانند ماشین‌سازی خود را آماده رقابت‌های فصل آینده لیگ یک کند. پیکان مجید جلالی در این فصل بازی‌های زیبایی به نمایش گذاشته و اگر در بازی امروز هم مانند تمام فصل، جنگنده و تکنیکی حاضر شود، کار برای شاگردان اکبر میثاقیان گره خواهد خورد. سیاه‌جامگان اگرچه یک امتیاز از صبا عقب‌تر است؛ اما دیدارهایی که این دو تیم در 3 هفته باقیمانده باید انجام بدهند شباهتی به هم ندارد. صبا در این 3 هفته با 3 تیم پرقدرت (سپاهان، نفت تهران و استقلال خوزستان) بازی می‌کند و سیاه‌جامگان در برابر حریفانی بازی دارد که انگیزه چندانی برای ادامه فصل ندارند. حریف امروز تیم مشهدی، پیکان تهران است که نه ترس از سقوط دارد و نه انگیزه‌ای برای قهرمانی و کسب سهمیه. حریف بعدی ماشین‌سازی است که هفته قبل سقوط خود را مسجل کرد.

حریف هفته پایانی سیاه‌جامگان هم پرسپولیس است که دیروز جشن قهرمانی خود را برگزار کرد و بعید است تا پایان فصل از بازیکنان اصلی خود بهره بگیرد. به همین دلیل، سیاه‌جامگان نیم‌نگاهی هم به آن بازی‌ها دارد با این حال میثاقیان و شاگردانش برای هر 3 امتیاز بازی امروز وارد میدان می‌شوند.

تمرین ذوب برای آسیا

ماشین‌سازی همراه با فرهاد کاظمی، اولین تیم سقوط‌کننده به لیگ دسته اول، امروز اولین بازی خود را بعد از قطعی شدن سقوط انجام خواهد داد و انگیزه‌ای برای بازی با ذوب‌آهن ندارد. برای همین، دیدار امروز می‌تواند تمرینی مناسب برای شاگردان سیدمجتبی حسینی باشد. آنها بعد از برد هفته قبل مقابل بنیادکار، به رده دوم جدول گروه سوم آسیا رفته‌اند و امید زیادی به صعود دارند. ذوبی‌ها دوشنبه هفته آینده در اصفهان میزبان العین خواهند بود و اگر این بازی را با برد تمام کنند، به مرحله بعد خواهند رفت. پس طبیعی است اگر ذوب در مسابقه امروز به ترکیب بازی آسیایی، استراحت بدهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها