نسخه اصلاح ‌شده فیلم ناخدا خورشید که به سفارش فیلمخانه ملی ایران انجام شده است،‌ در حالی بزودی رونمایی می‌شود که ناصر تقوایی همواره نسبت به کیفیت و نحوه بازپخش نمایش فیلمش انتقاد داشته است.
کد خبر: ۱۰۲۱۴۸۱

به گزارش ستاد خبری جشنواره جهانی فجر،‌سال گذشته نسخه‌ای از فیلم گاو داریوش مهرجویی که به همت فیلمخانه ملی ایران بازسازی شده بود، در جشنواره جهانی فیلم فجر به نمایش درآمد و امسال ناخداخورشید، یکی دیگر از آثار ماندگار ناصر تقوایی اصلاح و برای نمایش آماده شده است. ظاهرا قرار است نسخه بازسازی شده ناخدا خورشید، دوم اردیبهشت‌ماه در سی‌وپنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر به نمایش گذاشته شود.

ناصر تقوایی، ناخداخورشید را سال 1365 با اقتباس از داستان مشهور داشتن و نداشتن، نوشته ارنست همینگوی و با نقش‌آفرینی داریوش ارجمند، علی نصیریان و سعید پورصمیمی ساخته است و در پنجمین جشنواره فیلم فجر، ارجمند و پورصمیمی برای بازی در این فیلم برنده لوح زرین بازیگر نقش اول و دوم شدند.

این فیلم در چهل‌ و یکمین جشنواره فیلم لوکارنو در سوئیس برنده پلنگ برنز به‌‌عنوان بهترین فیلم و جایزه نقدی به مبلغ 3000 فرانک و جایزه‌ای به‌عنوان نماد شهر لوکارنو شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها