دیدارهای تشریفاتی شاگردان برانکو از امروز آغاز می‌شود

جشن قهرمانی پرسپولیس در آزادی

هواداران پرسپولیس دو بار جشن قهرمانی در لیگ برتر گرفتند که هر دو بار جشن‌شان در لحظه پایانی و بعد از 90 دقیقه دلهره‌آور و پر از اضطراب شکل گرفت. در اولین دوره لیگ برتر پرسپولیس باید فجرسپاسی را شکست می‌داد و منتظر باخت استقلال در برابر ملوان می‌ماند. هر دو نتیجه باب میل سرخ‌ها رقم خورد تا پرسپولیس قهرمان و استقلال نایب‌قهرمان شود. دومین قهرمانی پرسپولیسی‌ها هم با گل دقیقه 96 سپهر حیدری به سپاهان قطعی شد.
کد خبر: ۱۰۲۱۱۶۰

اما این بار قهرمانی پرسپولیس خیلی راحت و بی‌دردسر اتفاق افتاد. بدون اضطراب‌های همیشگی و سه هفته مانده به پایان رقابت‌ها. حالا در تاریخ 16 دوره لیگ برتر این برای اولین بار است که پرسپولیسی‌ها التهابی برای قهرمانی تیمشان ندارند. قرمزها در تبریز قهرمانی خود را قطعی کردند و امروز در برابر پدیده بازی می‌کنند تا جشن قهرمانی بگیرند. برگزاری جشن قهرمانی آن هم در حالی که دو هفته به پایان رقابت‌ها باقی مانده، شاید در تاریخ فوتبال ایران سابقه نداشته باشد؛ اما فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ به دو دلیل پذیرفت که جشن قهرمانی پرسپولیس به صورتی غیرطبیعی در میان لیگ برگزار شود.

اول به این دلیل که آخرین بازی پرسپولیس در مشهد و در برابر سیاه‌جامگان برگزار می‌شود و دلیل مهم‌تر این‌که پرسپولیس با این جشن می‌تواند برای یک بازی حساس آسیایی روحیه بگیرد. پرسپولیس باید دوشنبه هفته آینده دیداری تعیین‌کننده در مسقط عمان در برابر الهلال عربستان برگزار کند و اگر می‌خواهد از این گروه صعود کند، حتما باید در این دیدار به برتری برسد. کار پرسپولیس سخت است بخصوص که سیدجلال حسینی و سروش رفیعی در آن دیدار حضور ندارند. امروز جدا از این دو نفر،‌ بعید است که بازیکنان اصلی بازی پرسپولیس مقابل الهلال را در زمین ببینیم چون آن دیدار به مراتب حیاتی‌تر از این بازی است.

طارمی، تنها انگیزه

شاید تنها مطالبه پرسپولیسی‌ها در لیگ شانزدهم آقای گلی مهدی طارمی باشد. آنها در بازی با ماشین سازی نشان دادند چقدر برای این هدف با یکدیگر همدل هستند. وقتی پنالتی را برخلاف خواسته سرمربی کروات تیم به طارمی دادند تا او بتواند اختلاف یک گل خود با ساسان انصاری را جبران کند. انگیزه‌های طارمی برای دفاع از عنوان آقای گلی‌اش، شاید بهانه‌ای باشد تا برانکو در بازی تشریفاتی امروز که البته حکم جشن قهرمانی را دارد از او هم در پیکان هجومی تیمش استفاده کند. با این حال سایر نفرات نیمکت‌نشین تیم باید خودشان را برای حضور در ترکیب اصلی آماده کنند. نفراتی چون رادوشوویچ، الوان‌زاده، ربیع‌خواه، کرملا چعب، طاهرخانی و نریمان جهان احتمالا ترکیب جدیدی را برای پرسپولیس در روز قهرمانی این تیم رقم خواهند زد تا این تیم با خستگی کمتری برای بازی با الهلال، تهران را به مقصد مسقط ترک کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها