رئیس سازمان بورس اوراق بهادار با بیان این که کاهش هزینه تامین مالی از الزام‌های تحقق شعار امسال است، گفت: تلاش می‌شود امسال 35 تا 40 هزار میلیارد تومان افزایش سرمایه در بازار سهام بدون احتساب افزایش سرمایه از محل ارزیابی دارایی‌ها انجام شود.
کد خبر: ۱۰۱۸۰۹۰

شاپور محمدی با اشاره به الزامات تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال در سال 96 به فارس گفت: مساله کاهش نرخ تامین مالی در بازارهای مالی از اهمیت بالایی برخوردار بوده و این در حالی است که در بازار سرمایه و بازار پول برای تامین مالی چه از طریق نظام بانکی و چه از طریق ابزارهای مالی نرخ سود باید به‌گونه‌ای باشد که تامین مالی برای تولید کننده بصرفه باشد تا به تبع آن بتواند محصولات خود را با سود به فروش رساند.

محمدی افزود: کاهش نرخ سود به تامین مالی و افزایش تولید محصول کمک کرده و به دنبال آن به افزایش سودآوری شرکت‌ها می‌انجامد که آثار مثبتی بر بازار سرمایه خواهد داشت.

وی با بیان این که تامین مالی برای بخش خصوصی و دولت باید به‌گونه‌ای تنظیم شود که بخش خصوصی در اولویت باشد، عنوان کرد: در گام‌های بعدی باید بخش دولتی بتواند تامین مالی خود را انجام دهد و این اولویت باید رعایت شود.

دبیر شورای عالی بورس، افزایش سرعت در فرآیند تامین مالی و تسهیل آن را سومین مساله مهم برای بازارهای مالی کشور در تحقق شعار امسال عنوان کرد و افزود: وقتی درخواست‌هایی برای تامین مالی از سوی فعالان بخش خصوصی به سازمان بورس یا نظام بانکی ارسال می‌شود، باید ضمن بررسی و تکمیل مستندات و مدارک مورد نیاز در اسرع وقت، شرایط تامین مالی بنگاه‌ها از سوی نهادهای ناظر از‌جمله سازمان بورس و ارکان آن فراهم شود.

محمدی افزایش اعتماد سرمایه‌گذاران و خریداران ابزارهای مالی از تداوم سودآوری ابزارهای تامین مالی را چهارمین رکن کارکرد بازار سرمایه در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال اعلام کرد و افزود: اطمینان نسبی سرمایه‌گذاران و صاحبان نقدینگی از سودآوری ابزارهای مختلف تامین مالی از طریق تشریح دقیق فعالیت شرکت‌ها و طرح‌های توسعه‌ای توسط صاحبان صنایع در حالی می‌تواند کسب شود که سمت عرضه منابع مالی در بازار پول و سرمایه همواره از سوی سرمایه‌گذاران تنظیم شود.

رئیس سازمان بورس با تاکید بر اهمیت توجه به بهره‌وری و کارآیی سرمایه در نظام تولیدی و ضرورت تقویت آن به منظور امکان تداوم و استمرار تامین مالی در کشور گفت: اگر تامین مالی انجام شود، اما بهره‌وری یا نوآوری، سود آوری شرکت را تامین و تضمین نکند، تامین مالی بعدی مشکلات زیادی خواهد داشت.

به گفته این مقام مسئول برای افزایش سرمایه شرکت‌ها هیچ محدودیتی وجود ندارد و هر رقم افزایش سرمایه بخواهند انجام شود، سازمان بورس از آن استقبال می‌کند، بویژه اگر افزایش سرمایه‌ وجود داشته باشد که بتواند منابع جدیدی وارد چرخه نقدینگی شرکت‌ها کند که حجم آن بستگی به درخواست شرکت‌ها دارد.

به گفته رئیس سازمان بورس، این سازمان به وظیفه خود برای تحقق این منظور عمل خواهد کرد که تلاش می‌شود، امسال بدون احتساب افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها حدود 35تا 40هزار میلیارد تومان افزایش سرمایه در بازار سهام انجام شود. این موضوع در مقایسه با سال‌های پیش که افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها نیز افزوده می‌شد، بسیار قابل توجه است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها