گالری‌ها و مراکز هنری در روزهای بهاری با برپایی نمایشگاه‌های تجسمی، میزبان علاقه‌مندان هستند.
کد خبر: ۱۰۱۶۲۲۳

به گزارش ایرنا، نمایشگاه عکس‌های یوهان بِومان با عنوان «پدران سوئدی» به کوشش انستیتو فرهنگ سوئد و بخش فرهنگی سفارت سوئد و با همکاری خانه هنرمندان ایران برپا می‌شود. در این نمایشگاه 25 عکس به نمایش درمی‌‌آید و از 18 تا 25 فروردین درخانه هنرمندان برپاست.

همچنین مجموعه‌های فرش و جواهرات سنتی کلاهدوزان در موسسه صبا برپا می‌شود. گالری فرشی شامل آثاری نفیس از نقوش و طرح‌های عشایری است. گالری «جواهرات سنتی» این مجموعه، شامل 40 اثر ماندگار در حوزه انگشتری، گردنبند، دستبند و سایر زیورآلات است که همه توسط استادان تراز اول این هنر ـ صنعت طراحی شده و در گالری لرزاده به نمایش درمی‌آید. این نمایشگاه 19فروردین افتتاح می‌شود و تا 30 فروردین میزبان علاقه‌مندان به هنر فرش و جواهرات سنتی است.

آثار نقاشی افشین باقری با عنوان «مشیانه» 18 فروردین در گالری سیحون برپا می‌شود. در این نمایشگاه ده اثر روی دیوار می‌‌رود که شش اثر در ابعاد بزرگ و چهار عدد آن کوچک هستند.

«چهره‌‌های معاصر آذربایجان»، عنوان نمایشگاهی است که در آن، پاشا هادیان آثار خود را که برگرفته از تصویر افراد مهم خطه آذربایجان است، به‌ نمایش می‌گذارد. در این نمایشگاه حدود 40 عکس از این هنرمند به ‌نمایش درخواهد آمد. این نمایشگاه از 18 تا 24 فروردین در گالری فردا برپاست.

همچنین نمایشگاهی با عنوان «کپی پیست» شامل آثاری از هنرمندان برجسته بین‌المللی از کشورهای مختلف مانند اتریش، ایتالیا، آفریقا و آلمان در گالری طراحان آزاد برپا می‌شود. این نمایشگاه دریچه جدیدی بر هنر معاصر باز خواهد کرد و از نظر تعداد حضور هنرمندان بین‌المللی نیز که حدود 12 تا 15 نفر خواهند بود، کم‌سابقه است. نمایشگاه«کپی پیست» اول اردیبهشت در گالری طراحان آزاد برپا خواهد شد.

بهمن رضایی نامقی، هنرمند کاریکاتوریست، آثار خود را با عنوان آبرنگ‌های طنزآمیز در گالری والی به نمایش می‌گذارد. در این نمایشگاه 29 اثر با سه موضوع مرگ، زندگی پس از مرگ و جهان قبر، به شکل کاریکاتور ارائه می‌شود. این نمایشگاه 18 فروردین افتتاح می‌شود و تا 29 همین ماه دایر است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها