پیکارهای جام جهانی کشتی فرنگی از امروز در آبادان آغاز می‌شود

اشکانی: با همه وجود مبارزه می‌کنیم

رقابت‌های جام جهانی کشتی فرنگی درحالی از امروز در آبادان آغاز می‌شود که روسیه با تمامی ستارگانش و برای قهرمانی دندان تیز کرده، اما سرمربی تیم کشورمان امیدوار است شاگردان جوانش شگفتی‌ساز شده و بر ستارگان روس فایق آیند.
کد خبر: ۱۰۱۲۵۵۷

برخلاف رقابت‌های جام جهانی کشتی آزاد که روسیه تیم اصلی خود را به کرمانشاه نیاورد و شاید اگر هم می‌آورد حریف تیم ایران نمی‌شد، اما طی امروز و فردا در سالن کوثر آبادان شاهد حضور همه ستارگان فرنگی‌کار روسیه خواهیم بود؛ حریف و رقیب سرسختی که در همان دور مقدماتی به مصاف تیم نسبتا جوان ایران می‌آید و باید دید نتیجه این زورآزمایی چه خواهد شد. تیم ایران تاکنون شش بار عنوان قهرمانی این رقابت‌ها را کسب کرده و روسیه 17 بار برسکوی قهرمانی ایستاده است که آخرین بار در سال 2013 در جام جهانی تهران به این عنوان دست یافت.

در چنین شرایطی علی اشکانی، سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی ایران به جام‌جم گفت: «کشتی ایران و روسیه به عنوان دو رقیب سنتی همیشه جدال‌های نفسگیری داشته‌اند و طبیعی است با توجه به این‌که رقابت‌ها در ایران برگزار می‌شود، روس‌ها همه موجودیت کشتی فرنگی خود را آورده‌اند تا از سد ایران و دیگر تیم‌ها گذشته و قهرمان شوند، با وجود این تیم ما با همه وجود به مصاف این تیم و دیگر رقبا می‌رود و امیدواریم بتوانیم بهترین عنوان را به دست بیاوریم.»

اشکانی افزود: بچه‌های ما با وجود جوانی و بعضا کم‌تجربه بودن می‌خواهند کشتی‌های خوبی مقابل قهرمانان المپیک و جهان به نمایش بگذارند. ما هیچ حریفی را دست‌کم نمی‌گیریم، اما باید بگویم که تمامی این کشتی‌گیران باانگیزه هستند، گرچه وزن مدالی آنها نسبت به تیم‌هایی همچون روسیه، جمهوری آذربایجان و ترکیه کمتر است، اما همه چیز روی تشک کشتی مشخص خواهد شد.

وی اظهار کرد: ترکیب کشتی فرنگی ایران درحال حاضر دگرگون شده است و باید با حضور در مسابقات مختلف و برگزاری تمرینات منظم دوباره افتخارآفرینی‌های گذشته را تکرار کنیم.

جدال با ستاره‌های روس

تیم ایران سال گذشته نیز در آبادان در فینال بر روسیه غلبه کرد و قهرمان شد، اما امسال با توجه به حضور همه ستارگان روس، کار ایران برای قهرمانی سخت‌تر به نظر می‌رسد.

در تیم ایران خبری از حمید سوریان، امید نوروزی و قاسم رضایی نیست. با این حال سعید عبدولی، دارنده برنز المپیک روی تشک می‌رود و در کنار او جوانان بااستعداد و در عین حال باتجربه‌ای چون یوسف قادریان، رامین طاهری، بهنام مهدی‌زاده، افشین بیابانگرد و امیر قاسمی حضور دارند که می‌توانند نقطه اتکای تیم باشند.

از طرفی، هرچند نمی‌توان براحتی از کنار تیم‌های قدرتمند ترکیه و جمهوری آذربایجان گذشت، اما نگاهی به ترکیب تیم روسیه بخوبی عزم این تیم را برای قهرمانی نشان می‌دهد.

وزن 59 کیلو: مینگیان سیمینوف (برنز المپیک 2012، نقره جهان ـ قهرمان اروپا) ـ استپان ماریانیان (قهرمان بازی‌های اروپایی و اروپا، طلای جوانان جهان)

66 کیلو: آرتم سورکوف (برنز جهان)

71 کیلو: ابوزید مانتسیگوف (قهرمان جوانان جهان)

75 کیلو: رومن ولاسوف (دو طلای المپیک و جهان) ـ چنگیز لابازانوف (قهرمان جهان)

80 کیلو: رمضان آباچاریف (قهرمان جهان)

85 کیلو: داویت چاکوتادزه (قهرمان المپیک و بازی‌های اروپایی) ـ یوگنی سالیف (نقره جهان)

130 کیلو: سرگئی سیمینوف (برنز المپیک ـ نقره جوانان جهان)

گروه‌بندی مسابقات

گروه اول: ایران ـ روسیه ـ قزاقستان ـ آلمان

گروه دوم: جمهوری آذربایجان ـ ترکیه ـ بلاروس ـ اوکراین

این رقابت‌ها از ساعت 9 صبح امروز آغاز می‌شود و طی آن تیم ایران حوالی ساعت 10 و 30 دقیقه با آلمان و ساعت 18 با روسیه رودر رو می‌شود.

صبح روز جمعه نیز از ساعت 10 و 30 دقیقه ایران با قزاقستان مسابقه می‌دهد، ضمن این‌که دیدار رده‌بندی بین تیم‌های دوم دو گروه از ساعت 16 و 45 دقیقه و فینال بین صدرنشینان دو گروه از ساعت 18 روز جمعه آغاز می‌شود.

ترکیب تیم ایران

59 کیلو: محسن حاجی‌پور (برنز آسیا) ـ سامان عبدولی (نقره جوانان جهان)

66 کیلو: مهدی زیدوند ( برنز جوانان جهان) ـ علی ارسلان (قهرمان جوانان آسیا)

71 کیلو: افشین بیابانگرد (برنز جهان ـ محمدعلی گرایی

75 کیلو: سعید عبدولی (برنز المپیک، قهرمان جهان) ـ رسول گرمسیری

80 کیلو: یوسف قادریان (برنز جهان) ـ رامین طاهری (نقره و برنز جوانان جهان)

85 کیلو: حسین نوری ـ مهدی فلاح

98 کیلو: مهدی علیاری (قهرمان آسیا) ـ سیدمصطفی صالحی‌زاده

130 کیلو: بهنام مهدی‌زاده (قهرمان آسیا) ـ امیر قاسمی‌منجزی (قهرمان آسیا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها