شهردار قصرشیرین از برپایی بزرگترین سفره هفت سین طبیعی جهان در قصرشیرین خبر داد.
کد خبر: ۱۰۰۹۰۸۷

صحبت پورافشار در گفت و گو با ایسنا، با اعلام این خبر اظهارکرد: با توجه به اینکه نوروز به صورت پرونده چند ملیتی در فهرست آثار یونسکو قرار گرفته و این آیین به عنوان یک میراث ناملموس و معنوی در سطح جهانی شناخته شده است، امسال در نظر داریم با همفکری کارشناسان در شهر تاریخی قصرشیرین یک نماد به یادماندنی از نوروز که همانا سفره هفت سین است، را برپا کنیم.

وی ادامه داد: مفهوم این سفره برگرفته از ایوان عمارت خسرو از آثار تاریخی شهر قصرشیرین خواهد بود که به عنوان یک اثر ساسانی در فهرست آثار ملی قراردارد و یکی از جاذبه های قصرشیرین است.

پورافشار تصریح کرد: این سفره در محوطه ای به وسعت بیش از دو هزار متر پهن می شود و شامل سین های طبیعی نوروزی خواهد بود که مهمترین مؤلفه آن جلب مشارکت مردمی برای تامین سین های این سفره است.

وی با بیان اینکه اکثر سین های این سفره بزرگ به صورت طبیعی است، گفت: یکی از اهداف ایجاد این سفره به منظور معرفی هرچه بیشتر جاذبه های گردشگری تاریخی و موقعیت آب وهوایی شهرستان قصرشیرین در ایام نوروز است تا مسافران و گردشگرانی که وارد استان ما می شوند تنها به بازدید از بیستون و تاقبستان بسنده نکنند و به منظور بازدید از این سفره از جاذبه های مسیر قصرشیرین از جمله سراب کرند، ریجاب، پیران و دیگر جاذبه های خود شهر قصرشیرین هم بازدیدی داشته باشند.

شهردار قصرشیرین گفت: با برپایی این سفره مسافران علاوه بر اینکه خاطره خوشی در ذهنشان ثبت خواهد شد، از اماکن اقتصادی و مرزی شهر نیز بهره می برند و رونقی هم به معیشت و اقتصاد شهروندان قصرشیرینی می دهند.

وی افزود: در کنار این سفره نمایشگاهی از صنایع دستی شهرستان هم دایر خواهد شد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها