اهدای پلاک ملاقلی‌پور به موزه سینما

آیین گرامیداشت یاد و خاطره رسول ملاقلی‌پور، کارگردان فقید سینمای ایران با حضور خانواده و دوستان این فیلمساز و با کاشت یک نهال در باغ موزه سینما انجام شد و همسر ملاقلی‌پور، پلاک شناسایی این فیلمساز در جبهه‌های جنگ را به این موزه سینمایی اهدا کرد.
کد خبر: ۱۰۰۸۷۳۵

به گزارش جام‌جم، در این آیین گرامیداشت ـ که 14 اسفندماه برگزار شد ـ چهره‌هایی چون سعید پورصمیمی، حبیب دهقان‌نسب، عزیزالله حمیدنژاد، محمد حیدری، علی ملاقلی‌پور و جمشید هاشم‌پور درباره زنده‌یاد ملاقلی‌پور صحبت کردند. جمشید هاشم‌پور که در مهم‌ترین فیلم‌های رسول ملاقلی‌پور بازی کرده است، درباره تجربه همکاری با این کارگردان گفت: در فیلم‌های بسیاری با رسول ملاقلی‌پور همکاری کردم و در این همکاری دریافتم او فیلمسازی منضبط و دقیق در کار خود بود. من حالت مرید و مرادی با او داشتم و با کمال میل، سر فیلم‌های او حاضر می‌شدم. در ادامه این مراسم، لوح سپاس و قدردانی موزه سینمای ایران از سوی محمد حیدری به علی ملاقلی‌پور به نمایندگی از خانواده رسول ملاقلی‌پور اهدا شد. محمد حیدری، مدیرعامل موزه سینمای ایران در سخنانی کوتاه گفت: رسول ملاقلی‌پور با ساخت آثار درخشان، لحظاتی خاص و خوب در سینمای ایران و در عرصه سینمای دفاع مقدس به جا گذاشته است و اکنون نام و یاد رسول ملاقلی‌پور با کاشت نهال همیشه سبز خواهد ماند.

آیین گرامیداشت یاد و خاطر رسول ملاقلی‌پور با کاشت نهال در موزه سینمای ایران به پایان رسید و ویان ملاقلی‌پور، نوه سه ماهه رسول ملاقلی‌پور به شکل نمادین پلاک شناسایی پدربزرگ خود در جنگ را به نهال تازه کاشته شده آویخت.

اجرای این مراسم را پوریا آذربایجانی، کارگردان جوان سینما و از شاگردان زنده‌یاد ملاقلی‌پور به عهده داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها