دهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران از 15 تا 19 اسفند به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در دو بخش ملی و بین‌الملل برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۰۰۶۵۰۸

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، محمدرضا کریمی صارمی، دبیر این جشنواره دیروز در نشست خبری جشنواره پویانمایی گفت: بخش ملی شامل بخش‌‌‌های دانشجویی، دینی و ارزش‌های انقلاب، گرافیک متحرک و پویانمایی‌های بلند است و در بخش بین‌الملل انیمیشن‌‌های بلند جهانی و دانشجویی به نمایش درمی‌آید.

وی افزود: در بخش ملی 526 و در بخش بین‌الملل 828 اثر پویانمایی به دبیرخانه جشنواره رسیده است. همچنین در این دوره 12 اثر دینی و هفت اثر در زمینه انقلاب اسلامی روی پرده می‌رود. ویژگی مهم این دوره نمایش فیلم‌ها در تهران و دیگر نقاط کشور است .

کریمی صارمی با اشاره به این نکته که در این دوره حوزه هنری و ریاست جمهوری از جشنواره حمایت کرده‌اند، گفت: قرار است، سه جایزه نفیس به سه اثر برای ادامه تولید و گسترش آثارشان داده شود. دبیر جشنواره پویانمایی با اشاره به این‌که در این دوره بیش از ده مهمان خارجی معتبر از اقصی نقاط جهان به ایران می‌آیند، درباره برنامه‌هایی که کانون برای برگزیدکان این دوره دارد، توضیح داد: پویانمایی‌های برگزیده این دوره در صورت تمایل می‌توانند پخش جهانی‌شان را به‌عهده ما بگذارند و ما از این طریق از آنها حمایت می‌کنیم. در این دوره از دو کتاب با موضوعات معرفی آثار و پایان‌نامه‌های دانشجویی در حوزه پویانمایی رونمایی خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها