اریک کانتونا، اسطوره باشگاه منچستریونایتد، زلاتان ابراهیموویچ را به‌دلیل کمک به رشد بازیکنان جوان در این تیم، تحسین کرد و او را مانند خود، بازیکنی بزرگ نامید. زلاتان که در تابستان گذشته به منچستریونایتد پیوست، خیلی زود به یکی از بازیکنان کلیدی این تیم تبدیل شد و در 24 دیدار این فصل لیگ‌برتر، 15 گل به ثمر رساند. او همچنین به‌خاطر کمک به بازیکنان جوان منچستریونایتد با تحسین زیادی روبرو شده؛ کیفیتی که کانتونا ادعا کرد خودش هم آن را دارا بود.
کد خبر: ۱۰۰۶۴۵۹

کانتونا به خبرنگاران گفت: دو نوع بازیکن مسن وجود دارد. یک نوع بازیکنانی که بازیکنان جوان را دوست ندارند زیرا می‌خواهند بازی کنند و بازیکنان جوان می‌توانند آنها را خراب کنند و دسته دیگر که به بازیکنان جوان کمک می‌کنند. به یاد دارم وقتی 17 سال داشتم، در کنار آندری شارماخ بازی می‌کردم. او لهستانی بود و در دو نیمه نهایی جام جهانی بازی کرده بود. او بازیکن فوق‌العاده‌ای بود و خیلی به من کمک کرد. من این را به یاد سپردم و به خودم گفتم که وقتی مسن‌تر شدم، همین کار را خواهم کرد. من این کار را تکرار کردم و مطمئنم که زلاتان هم همین کار را می‌کند. او خیلی به بازیکنان جوان کمک می‌کند زیرا او بازیکنی فوق‌العاده با شخصیتی قوی است.

او همان بازیکن مسن‌تری است که به بازیکنان جوان کمک می‌کند. مهم است که بازیکن باتجربه‌ای در تیم داشته باشید که بتواند الگویی برای بقیه باشد. فکر می‌کنم منچستریونایتد با زلاتان این فصل بیش از یک جام می‌برد. مورینیو یک قهرمان بوده که تا الان جام‌های فراوانی کسب کرده است. او مربی بزرگی است. به نظر من منچستریونایتد با هدایت او جام‌های زیادی خواهد برد.

اولین جام همیشه خیلی مهم است، البته در باشگاهی مانند منچستریونایتد برای بردن جام همیشه فشار بیشتری وجود دارد و به همین دلیل وقتی این فشار برداشته می‌شود، کسب جام آسان‌تر می‌شود. البته وقتی جام اول را ببری هواداران انتظار بردن جام‌های بعدی را دارند با این حال مورینیو هیچ مشکلی برای تحمل این انتظارات و فشارها ندارد.

من‌یونایتد الان نسبت به گذشته هجومی‌تر بازی می‌کند و مورینیو هم سعی دارد انتظارات را برآورده کند. او آدمی باهوشی و شوخ طبع است اما من قبل از این‌که او به من‌یونایتد بیاید هم همیشه این را می‌گفتم. مورینیو تمام فشار‌ها را به جان می‌خرد و فرقی نمی‌کند چه فشاری به او وارد می‌شود. او این کار را می‌کند تا بازیکنانش کمتر تحت فشار باشند و بتوانند از بازی‌شان لذت ببرند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها