سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 96 گفت: دو مصوبه مجلس برای حوزه نیرو در چارچوب لایحه بودجه 96 به منزله افزایش قیمت آب و برق در سال آینده نیست.
کد خبر: ۱۰۰۶۱۲۴

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، نمایندگان مجلس در بند( ج) تبصره 6 تصویب کردند وزارت نیرو از طریق شرکت‌های آبفای شهری سراسر کشور مکلف است علاوه بر دریافت نرخ آب بهای شهری به ازای هر مترمکعب فروش آب شرب، مبلغ 150 ریال از مشترکان آب دریافت و به خزانه‌داری کل کشور واریز کند.

همچنین در بند( هـ ) این تبصره تصویب کردند عوارض موضوع ماده 5 قانون حمایت از صنعت برق کشور به میزان 50 ریال به ازای هر کیلووات ساعت در سقف 11 هزار میلیارد ریال تعیین می‌شود.

محمدمهدی مفتح با اشاره به این دو مصوبه گفت: در قیمت آب و برق علاوه بر میزان آب‌بها یا هزینه مصرف، عوارضی نیز برای طرح‌های توسعه‌ای دریافت می‌شود، اما آنچه مجلس تصویب کرد، عینا در سال 95 نیز تصویب شده بود؛ یعنی به ازای هر مترمکعب آب مصرفی مبلغ 15 تومان و به ازای هر کیلووات مصرف برق پنج تومان عوارض گرفته می‌شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 96 گفت: این دو رقم، همان ارقام مصوب بودجه 95 است، بنابراین برای مصارف مساوی در سال 96 افزایش قیمت نخواهیم داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها