سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به اظهارات ضدایرانی اخیر مقامات ترکیه اظهار کرد: بهتر است تعقل بیشتری کنند و ما نیز علاقه‌مند نیستیم که این سخنان و این نوع گفتمان میان ما و ترکیه وجود داشته باشد، اما صبوری می‌کنیم و این صبوری قطعا حدی دارد.
کد خبر: ۱۰۰۴۴۶۵

به گزارش جام‌جم، بهرام قاسمی در نشست خبری دیروز گفت: ترکیه از همسایگان خوب ماست که از کمک‌های ما بویژه پس از کودتای نافرجام در این کشور آگاه است و خودشان می‌دانند که ایران چه مقدار به آنان کمک کرده است.

وی تصریح کرد: البته نمی‌شود گفت که باید به آنان حق داد یا نداد، اما ترکیه وضع حساس، آشفته و نگران‌کننده‌ای دارد، به همین علت برخی سیاستمداران این کشور رفتار و گفتار نابهنجاری دارند که احتمالا به عواقب آن فکر نکرده‌اند.

قاسمی با تاکید بر این‌که مقامات ترکیه به‌دلیل سیاست‌های اشتباهشان دچار گرداب شده‌اند، افزود: مواضع آنها بیشتر از روی عصبانیت و فرافکنی است و مقامات ترکیه ناچارند مورد مشخصی را پیدا کنند تا بر مشکلاتشان سرپوش بگذارند.

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه با اشاره به مواضع برخی شرکت‌کنندگان در اجلاس مونیخ علیه ایران ادامه داد: این مواضع و ادعاها، تکراری است و برخی از آنها اصلا قابل اعتنا و جدید نیست و ما در گذشته نیز چنین مواضعی را شنیده‌ایم.

احضار سفیر ترکیه به وزارت امور خارجه

در پی اظهارات اخیر رئیس‌جمهور و وزیر خارجه ترکیه علیه جمهوری اسلامی ایران، وزارت خارجه سفیر ترکیه در تهران را احضار کرد.

به گزارش ایرنا، «ابراهیم رحیم‌پور» معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه، با احضار «رضا هاکان‌تکین» سفیر ترکیه در تهران مراتب اعتراض جمهوری اسلامی ایران را به وی ابلاغ کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها