نهادها، احزاب و شخصیت‌ها از مردم برای حضور در راهپیمایی 22 بهمن دعوت کردند

فردا، روز انسجام و اقتدار

در آستانه چهارمین دهه از پیروزی انقلاب اسلامی و برگزاری راهپیمایی میلیونی 22 بهمن امسال همانند سال‌های گذشته شور و هیجان دوباره‌ای در میان انقلابیون دیروز و امروز به‌ وجود آمده است.
کد خبر: ۱۰۰۰۰۰۳

ایرانیان در ماه‌های اخیر شاهد رویدادهای مهمی در عرصه داخلی و بین‌المللی بودند. در ایالات متحده دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور غیرقابل پیش‌بینی روی کارآمده که بر طبل تهدید ایران می‌کوبد. آنانی که سال‌ها برای به چالش کشاندن انقلاب اسلامی با طرح‌ها و برنامه‌های متعدد خود سعی در تنزل جایگاه ایران در عرصه‌های بین‌المللی داشتند، این بار نیز خود را کشتیبان سیاست جهانی پنداشته‌اند و ضمن ابراز ناراحتی شدید از بی‌اعتنایی‌های صورت گرفته نسبت به آنان از سوی جمهوری اسلامی با زبان تهدید با ملت ما سخن می‌گویند. پاسخ کنایه‌آمیز رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به سیاستمداران تازه به دوران رسیده آمریکایی و بیان این مطلب که چنین رویکردهایی چهره واقعی زمامداران آمریکا را بیش از گذشته افشا کرده، در رسانه‌های بین‌المللی بازتاب گسترده‌ای داشته است.

ایشان در واکنش به تهدیدات ترامپ و با اشاره به راهپیمایی 22 بهمن در روز جمعه خاطرنشان کردند: «مردم در روز 22 بهمن با حضور در خیابان‌ها جواب این حرف‌ها و تهدیدات را خواهند داد.» در چنین شرایطی اخبار و گزارش‌ها حاکی از عزم عمومی برای شرکت همگانی در راهپیمایی 22 بهمن در سراسر کشور است؛ حضوری که همراه با پاسخی قاطع به ترامپ خواهد بود.

دعوت مراجع تقلید از مردم

بر همین اساس بسیاری از شخصیت‌ها، نهادها و گروه‌ها از مردم برای حضور در راهپیمایی فردا دعوت کرده‌اند. حسن روحانی رئیس‌جمهور، آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی رئیس قوه قضاییه و علی لاریجانی رئیس قوه مقننه پس از نشست مشترک روز سه‌شنبه خود با حضور در جمع خبرنگاران، همه مردم را به شرکت گسترده در راهپیمایی 22 بهمن دعوت کردند.

همچنین آیت‌الله مکارم شیرازی در درس خارج از فقه در مسجد اعظم قم با تبریک سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی تصریح کرد: راهپیمایی 22 بهمن امسال باید پرشکوه‌تر و پرخروش‌تر از هر سال باشد تا دشمن بداند تهدیدهایش تاثیری بر ما ندارد.

آیت‌الله نوری همدانی تاکید کرد: ملت انقلابی ایران اسلامی در راهپیمایی 22 بهمن با حضور پرشور و پرشکوه، قدرت و عزت خود را به جهانیان نشان خواهد داد.

آیت‌الله سبحانی نیز در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم با اشاره به یوم‌الله 22 بهمن عنوان کرد: 22 بهمن سرآغاز حکومت اسلامی و روزی است که همگی باید به آن احترام بگذاریم.

آیت‌الله علوی گرگانی گفت: ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن، عزت و بزرگی نظام جمهوری اسلامی ایران را به رخ جهانیان می‌کشد.

فراخوان نهادهای انقلابی برای حضور حماسی مردم

همزمان، مجلس خبرگان رهبری با صدور بیانیه‌ای ضمن دعوت از همه اقشار مردم برای لبیک به فریاد رسای قائد عظیم‌الشأن حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، تاکید کرده که بی‌تردید، حضور پرشور و باصلابت ملت وفادار ایران اسلامی در راهپیمایی 22 بهمن، پاسداشت عملی نعمت بزرگ انقلاب اسلامی، قدردانی از آرمان‌های امام راحل(ره)، جواب تهدیدات آمریکا و تلاشی برای استمرار و بقای نظام اسلامی که ثمره خون پاک شهیدان و مجاهدت‌های علما و مردم انقلابی است، بوده و اجر آن نزد پروردگار متعال محفوظ خواهد بود.

شورای نگهبان نیز در بیانیه‌ای از مردم برای حضور حماسی در راهپیمایی 22 بهمن دعوت کرده است.

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح هم با صدور بیانیه‌‌ای از ملت ایران برای حضور پرشور در راهپیمایی 22 بهمن دعوت کرد. در بخشی از این بیانیه آمده است: امسال در ‌سی‌و‌هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران ‌که دشمنان همچنان با طراحی سناریوهای مختلف به دنبال ‌هجمه‌های سیاسی و رسانه‌ای و تهدیدات نخ‌نما هستند، ‌مردم ایران اسلامی بویژه کارکنان و خانواده بزرگ وزارت دفاع با درک صحیح شرایط منطقه و کشور، با حضور پرشور در راهپیمایی دشمن‌شکن 22 بهمن ‌بار دیگر با لبیک به ندای امام و ولی امر مسلمین، پاسخ کوبنده‌ای ‌به نقشه‌های شوم دشمنان ‌خواهند داد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در بیانیه‌ای با دعوت از ملت ایران برای شرکت پرشور و انقلابی آورده است: انقلاب اسلامی به ایرانیان فهیم و غیور و علاقه‌مندان به انقلاب و نظام اسلامی در اقصی نقاط جهان اطمینان می‌دهد راهبرد دشمن در شکستن قدرت بازدارندگی ایران اسلامی را با «قدرت افزایی دفاعی» و عدم اعتنا به جزر و مدهای سیاسی در عرصه بین‌الملل، ناکام گذارده و تحت منویات مقام عظمای ولایت و رهبری و فرماندهی کل قوا امام خامنه‌ای عزیز(مدظله العالی) در وحدت و هماهنگی همه جانبه با سایر نیروهای مسلح، اجازه هیچ‌گونه تعدی و عرض اندام به جبهه دشمن نداده و خود را پشتوانه «بالندگی» و «تابندگی» تاریخ‌ساز انقلاب، نظام و ملت ایران در آینده جهان دانسته و همراه با اقیانوس خروشان مردم انقلابی در راهپیمایی 22 بهمن پاسخ تهدیدات دشمن و سخنان اخیر مقامات آمریکایی را خواهند داد. سازمان بسیج مستضعفین نیز در آستانه سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بیانیه‌ای صادر کرده که در بخشی از آن آمده است «استکبار بداند تردیدی نیست که ملت بصیر و آگاه ایران، یوم‌الله 22بهمن را فرصتی حیات‌بخش برای تجدید پیمان با آرمان‌های امام و شهدا و بیعت دوباره با ولی‌امر مسلمین امام خامنه‌ای عزیز (مدظله العالی) و نمایش توانمندی‌های سرشار خود دانسته و این پیام قاطع و معنادار را به کینه‌ورزان خارجی و اندک پیاده نظام داخلی می‌دهند که با لبیک به رهبری معظم و حضور حداکثری در صحنه بیداری ملت و تکیه بر توان داخلی خود، همواره روح تازه‌ای در کالبد انقلاب و نظام اسلامی خواهند دمید.»

در همین حال حزب موتلفه اسلامی نیز از ملت برای نمایش قدرت مردمی انقلاب اسلامی در راهپیمایی 22 بهمن دعوت کرد. حزب مردم‌سالاری، سازمان بسیج اساتید کشور، حزب همبستگی ایران اسلامی، خانه احزاب ایران، جامعه اسلامی کارمندان، حزب ندای ایرانیان، حزب مردمی اصلاحات، ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی، انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، حزب اتحاد ملت ایران اسلامی و... از دیگر گروه‌ها و سازمان‌هایی بودند که با انتشار بیانیه‌هایی، مردم را به حضور گسترده و فعال در راهپیمایی 22 بهمن فراخواندند.

جنبش اجتماعی غیرخشونت‌آمیز

دکتر ابراهیم متقی

استاد دانشگاه

ادبیات ترامپ بخشی از واقعیت‌های ساختار سیاسی آمریکا در برخورد با ایران است. الگوهای رفتاری ترامپ با نشانه‌های پوپولیسم و رادیکالیسم و محافظه‌کاری پیوند پیدا کرده و ایران را به عنوان هدف اولیه اقدامات تهییجی خود در ارتباط با سیاست بین‌الملل قرار داده است.محدودکردن سفر ایرانی‌ها به آمریکا نشانه‌ای از تحریم تلقی شده و شکل‌های دیگری از تحریم فراقانونی و فرابرجامی علیه ایران انجام شده است. الگوی رفتاری ایران در برخورد با ترامپ و ساخت قدرت تهاجمی آمریکا در برخورد با ایران می‌تواند براساس نشانه‌هایی از مقاومت مدنی انجام پذیرد. مقاومت مدنی جهانی در فضای حضور گروه‌های اجتماعی ایران در سالگرد انقلاب و در حمایت از رویکرد بین‌المللی جمهوری اسلامی و همچنین در اعتراض به سیاست‌های تهاجمی ترامپ انجام خواهد شد. راهپیمایی را باید شکل جدیدی از نمایش قدرت اجتماعی براساس الگوهای غیر تحریک‌آمیز و در فضایی دانست که مشروعیت تصمیمات ترامپ را مورد تردید قرار می‌دهد.

راهپیمایی 22 بهمن، دفاع از آرمان‌های انقلاب

دکتر مصطفی ملکوتیان

استاد دانشگاه

راهپیمایی 22 بهمن در واقع بر حضور گسترده و سراسری مردم در این روز به دلیل حادثه بزرگ انقلاب که تاریخ بشریت را متحول کرد، بنیان گذاشته شده است و در واقع انقلاب اسلامی ایران نقطه شروعی بر سلسله تغییرات بزرگ‌تر در مسائل و روند منطقه و جهانی شد.

مردم ایران در 22 بهمن 57 حماسه بزرگی را خلق کردند و اکنون در چهارمین دهه انقلاب با حضور خود می‌توانند اعلام کنند که پس از سپری شدن مدت زمان طولانی همچنان این انقلاب را گرامی می‌دارند.

با توجه به تحولات منطقه و روی کار آمدن رئیس‌جمهور جدید آمریکا که اظهارات سخیفانه‌ای درمورد ایران داشته، طبعا این حضور می‌تواند نشانه بزرگی از همراهی و دفاع همیشگی مردم ایران از آرمان‌های انقلاب باشد و هر گونه خطر و مشکلی را برطرف کند.

لذا حضور گسترده مردم در صحنه، نشان از ایستادگی در مقابل سیاست‌های نا همگون اخیر دولتمردان آمریکایی دارد و این حضور می‌تواند آنها را به واقعیت حضور گسترده مردمی در دفاع از انقلاب اسلامی و دفاع از آرمان‌های انقلاب آگاه کرده و به آنها نشان دهد که مردم ایران از انقلاب به‌صورت تمام و کمال دفاع می‌کنند وگذشت زمان نمی‌تواند خللی در اراده ملت به‌وجود آورد.

انقلاب از ابتدا و طی 38 سال گذشته با توطئه‌های مختلف از جانب استکبار جهانی مواجه بوده و این حضور همیشگی مردم در صحنه بوده که توانسته نقشه‌ها و برنامه‌هایی را که برای انقلاب چیده شده بود، خنثی کند و امسال هم این حضور به‌طور هر چه گسترده‌تر می‌تواند همین پیام را به تمام جهان منتقل کند.

22 بهمن، نماد توانمندی نرم‌افزاری نظام سیاسی کشور

دکتر محمدرضا دهشیری

استاد دانشگاه

با توجه به تهدیدات اخیر آمریکا وتلاش این کشور برای امنیتی کردن فضای سیاسی منطقه غرب آسیا و تلاش کشورهای عربی خاورمیانه از جمله عربستان سعودی برای تشدید تنش‌ها در منطقه، به‌نظر می‌رسد آنچه می‌تواند جنبه بازدارنده درعرصه منطقه‌ای و بین‌المللی داشته باشد، حمایت مردم از آرمان‌های نظام و پشتیبانی آنان از دستاوردهای انقلاب اسلامی است که بر نفی هر گونه سلطه بیگانگان در امور داخلی و حفظ تمامیت ارضی و تقویت امنیت ملی تاکید می‌کند. در ایران مهم‌ترین بعد امنیت ملی، امنیت نرم‌افزاری است که پیوند مردم وحاکمیت و اهتمام آنان با پشتیبانی از سیاستگذاری‌های خارجی و داخلی را مرتبط کرده است. بنابراین حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن بیانگر پیوند ناگسستنی مردم و نظام سیاسی کشور بوده و می‌تواند مهم‌ترین عامل بازدارنده در قبال تفکر تهدیدآمیز دشمن باشد به گونه‌ای که حتی دشمن تفکر تهاجم به ایران را در ذهن و فکر خودش نپروراند.

لذا راهپیمایی شکوهمند مردم می‌تواند اقتدار ملی را رقم زده و توانمندی نرم‌افزاری نظام سیاسی ایران را به جهانیان نشان دهد و تفکر تهدید را از ذهن دشمنان بیرون کند.

جمعه؛ استمرار مانیفست 38 سال گذشته

دکتر محسن اسلامی

استاد دانشگاه

انقلاب اسلامی ایران بر اساس مردم‌سالاری دینی کار خود را آغاز کرد و نهضت امام خمینی(ره) با این شعار به جهان معرفی شد، لذا حضور مردم در صحنه راهپیمایی 22 بهمن نشان‌دهنده استمرار مانیفست 38 سال گذشته انقلاب و تائید آن از سوی مردم است که معتقدند باید با نظام فکری انقلاب اسلامی همراه باشند. البته امسال با توجه به اتفاقات در صحنه بین الملل و در ساختار سیاسی ایالات متحده آمریکا با روی کار آمدن شخصیت ناسیونالیستی به‌نام ترامپ و با هجمه و تهاجمی که علیه ملت ایران، ‌از سوی دولت جدید آمریکا شروع شده، می‌توان گفت راهپیمایی مردم متمایزتر از سال‌های گذشته است، چون می‌تواند به تیم و رهبران جدید سیاسی آمریکا این شناسه را بدهد که جمهوری اسلامی ایران از پشتوانه مردمی برخوردار است و این پشتوانه در برابر زیاده‌خواهی ایالات متحده همواره اثرگذار خواهد بود.

به همین جهت با توجه به سخنان رهبر معظم انقلاب، ‌اهمیت راهپیمایی امسال به مراتب بیشتر از گذشته خواهد بود، چون به نوعی جنگ ایده‌ها، جنگ فکری و نگاه فکری بین مانیفست انقلاب اسلامی ایران و ناسیونالیست جدید ایالات متحده آمریکاست. لذا حضور مردم در تمام صحنه‌ها از جمله راهپیمایی یا انتخابات می‌تواند در فضای نزاع ایده‌ها به جمهوری اسلامی ایران کمک کند که کارآمدتر و با پیروزی، کار را دنبال کند.

حضور مردم اصلی‌ترین سرمایه برای نظام جمهوری اسلامی

دکتر حمیدرضا مقدم‌فر

استاد دانشگاه

راهپیمایی 22 بهمن در طول 38 سال بعد از پیروزی انقلاب همواره تجلی تجدید بیعت با نظام جمهوری اسلامی بوده است. امسال اما راهپیمایی 22 بهمن یک پیام ویژه دارد. در شرایط کنونی نظام سلطه و در راس آن آمریکا و رئیس‌جمهور جدید این کشور تهدیداتی را علیه نظام مطرح کرده که جنگ روانی و تبلیغاتی است.

او مدعی مدارای رئیس‌جمهور قبلی آمریکا با جامعه ایرانی شده و تهدید کرده که نوع رفتار او با ایران اینگونه نخواهد بود. بر همین اساس راهپیمایی 22 بهمن امسال حساسیت مضاعفی دارد و حتما واکنش مناسب مردم به نظام سلطه و دشمنان نظام شامل آمریکا و صهیونیست را در پی خواهد داشت. از سویی دیگر انقلاب در آستانه 40 سالگی خود قرار دارد. استکبار جهانی با فضاسازی‌های رسانه‌ای خود سعی دارد بین مردم ایران برای دفاع از کیان انقلاب اسلامی تردید ایجاد کند. از سویی دیگر جمهوری اسلامی در افکار عمومی دنیا نقش محوری و کنش‌گری فعال خود را بخوبی به نمایش گذاشته است. بنابراین حضور میلیونی مردم در 22 بهمن این پیام را به دشمنان تابلودار کشورمان و افکار عمومی جهان دارد که با گذشت نزدیک به 40 سال از انقلاب هنوز نظام مثل سال‌های اول استقرار خود از حمایت مردمی برخوردار است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها