جام جم آنلاین - آرشیو

حکمرانی امید و افزایش اعتماد عمومی

حکمرانی امید و افزایش اعتماد عمومی

دانش حکمرانی، دانشی اصیل و ارزشمند برای خدمت به عامه مردم جامعه است؛ دانشی که ظرفیت‌های زیادی را برای توسعه اجتماعی و اقتصادی فراهم می‌آورد و به‌ویژه بر امکان اثرگذاری جامعه بر سرنوشت خویش می‌افزاید. هرچه بر چالش‌های پیش‌روی جوامع آینده افزوده می‌شود، اهمیت و ارزش تلاش برای بهبود ارتباطات اجتماعی مؤثر میان حکمرانان و عامه مردم، بیشتر در کانون توجه قرار می‌گیرد.

تکنیک‌های تروریسم رسانه‌ای

تکنیک‌های تروریسم رسانه‌ای

طبق علم جامعه‌شناسی سیاسی، علوم ارتباطات و همچنین رشته مدیریت رسانه که به‌صورت آکادمیک تدریس می‌شود، یکی از شگردهای معروف جنگ روانی پدیده نام‌گذاری است که حریف سعی می‌کند برای زیر سؤال بردن دستاوردهای طرف مقابل، او را تخریب کرده و برچسب مدنظر خود را بچسباند و از این‌رو اقدام به نام‌گذاری می‌کند.

حفره‌های امنیتی چالش جدید صهیونیست‌ها

حفره‌های امنیتی چالش جدید صهیونیست‌ها

دستگاه امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی موساد تاکنون تلاش کرده است با تبلیغات فراوان، خود را به‌عنوان یک نهاد جاسوسی مخوف در بین کشور‌های منطقه معرفی کند اما نفوذ امنیتی به بخش حراست دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ساعات گذشته به‌خوبی نشان داد این سازمان در کنار سایر بخش‌های ساختار سیاسی رژیم اشغالگر قدس از حفره‌های امنیتی و اطلاعاتی فراوانی برخوردار است. با نگاهی به حفره‌های امنیتی رژیم صهیونیستی در سال‌های اخیر با آنها روبه‌رو بود، می‌توانیم شرایط داخلی رژیم را در دوبعد امنیتی و نظامی بسیار پرچالش تحلیل کنیم.

طرح ترافیک بی‌تاثیر در کاهش آلودگی هوا

طرح ترافیک بی‌تاثیر در کاهش آلودگی هوا

بررسی داده‌ها از این حکایت دارد که اجرای ‌طرح ترافیک تاثیر معناداری در کاهش آلودگی هوا نداشته است. زیرا مسئولان باید در کنار اجرای چنین طرح‌هایی برای کنترل منابع آلاینده در تمامی مناطق شهر برنامه داشته باشند و تلاش برای این مهم را به کنترل تردد خودروها در یک منطقه مشخص محدود نکنند.

بیگانه با زبان فارسی

بیگانه با زبان فارسی

یکی از مشکلات حادی که در دوره ابتدایی با آن رو به رو هستیم، فقر یادگیری زبان فارسی است که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد. بی‌توجهی به این مهم سبب شده است‌؛ کم نباشند فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی که در نوشتن یک نامه یا درخواست ناتوان هستند.

تغییر توازن قدرت به نفع ایران در غروب برجام

تغییر توازن قدرت به نفع ایران در غروب برجام

در حالی که گام به گام به غروب برجام نزدیک می‌شویم روند تحولات نشان می‌دهد که آمریکا و اروپا چاره‌ای جز پذیرش تغییر توازن قوا به نفع ایران ندارند.

دیپلماسی همسایگی و نسبت آن با نیاز به تعامل(بخش پنجم)

دیپلماسی همسایگی و نسبت آن با نیاز به تعامل(بخش پنجم)

رهبر انقلاب معمولا رؤسای جمهوریکشورهای همسایه را به حضور می‌پذیرند. چند نمونه از بیانات ایشان را در دیدار با این مقامات مرور می‌کنیم.

نباید اجازه داد دانشگاه اسیر سیاسی‌کاری شود

نباید اجازه داد دانشگاه اسیر سیاسی‌کاری شود

یک استاد دانشگاه همزمان با بازگشایی دانشگاه‌ها با بیان این‌که نیازمند نوسازی و بازسازی جدی در دانشگاه‌ها هستیم، افزود: نوسازی به این معنا که دانشگاه محل جولان برای هیچ جناح سیاسی نباشد.

یک رویای شیرین و کوتاه

یک رویای شیرین و کوتاه

نمی‌دانم از کجایش بگویم، فقط می‌دانم که خیلی دلتنگ بودم و این طور طلبیدند. از روضه‌های محرم‌شان جامانده بودم و در چنین روزی قسمتم شد. راستش با خودم که فکر می‌کنم دیدار عمومی در حسینیه هم از سرم زیاد است، چه‌برسد به این‌که از نزدیک هم‌نفس و همکلام ولی امرمان شوم.

توسعه حمل و نقل ‌عمومی در فراموشی

توسعه حمل و نقل ‌عمومی در فراموشی

در بسیاری از کشورهای موفق حمل و نقل عمومی ‌ بین 78 تا  95 درصد سفرهای شهروندان را پوشش می‌دهد. اما در کشورمان این آمار کمتر از 50 درصد برآورد می‌شود.

تزریق شادی برای زدودن دوام غم

تزریق شادی برای زدودن دوام غم

شاید خیلی از ما درمورد دوام و استحکام غم از روانشناسان و رفتارشناسان؛ نکاتی خوانده یا شنیده‌باشیم.

نوبر بهار مدیریت سینما‌؟!

نوبر بهار مدیریت سینما‌؟!

معمولا عرف، رویه و قانون نانوشته‌ای حاکم است که مدیران ارشد همواره در تریبون‌های یک‌طرفه، مثلا به‌منظور ارائه برنامه‌های خود یا دفاع و توجیه مواردی از عملکرد زیر‌مجموعه خود حضور پیدا می‌کرده‌اند. اما جدیدا شاهد این بودیم محمد خزاعی در برنامه‌ای شرکت کرد که با رویکردی غیر‌متعارف همراه بود.‌

ریشه شکل‌گیری توهمات نتانیاهو

ریشه شکل‌گیری توهمات نتانیاهو

امسال هم مجمع عمومی سازمان ملل شاهد نمایش تکراری بنیامین نتانیاهو علیه جمهوری اسلامی ایران بود و او مانند سخنرانی‌های قبلی خود، بخش زیادی را به ادعاها درباره کشورمان اختصاص داد که البته بعدا دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مجبور به عقب‌نشینی از بخش‌هایی از این سخنرانی شد. نتانیاهو همچنین با نشان دادن نقشه‌هایی، بار دیگر بر طرح شوم رژیم‌صهیونیستی و غرب برای ایجاد «خاورمیانه جدید» تاکید کرد که تلاش برای عادی‌سازی روابط بین اسرائیل، عربستان سعودی و سایر کشورهای عربی بخشی از این توطئه است.

روایتگری جامع از یک حماسه عظیم

روایتگری جامع از یک حماسه عظیم

رهبرمعظم انقلاب اسلامی اخیرا در جمع طلایه‌داران دوران دفاع مقدس و خانواده‌های شهدا به نکات ارزنده‌ای در خصوص ابعاد ماهوی و عملیاتی دفاع مقدس اشاره فرمودند. در بخشی از فرمایشات ایشان آمده است:«تمام قدرت‌های دنیا در دفاع مقدس مقابل جمهوری اسلامی ایران بودند. ما نتوانستیم تاکنون جزئیات این تابلوی عظیم و پرنقش و نگار دفاع مقدس را بشناسیم و بشناسانیم. عقیده راسخ بنده این است که اگر جوانان ما عظمت حماسه دفاع مقدس را بشناسند، برای آنها در این شناخت درس‌های بزرگی وجود خواهد داشت.»

اهمیت زنگ صبحانه در مدارس

اهمیت زنگ صبحانه در مدارس

دانش‌آموزانی که صبحانه مناسبی نمی‌خورند در یادگیری مطالب و به ویژه درس‌هایی مانند ریاضی دچار مشکل می‌شوند و سطح یادگیری آن‌ها افت می‌کند. به همین دلیل والدین و مدیران مدارس باید به این مساله توجه ویژه داشته باشند.

رفع کمبود شیرخشک با تولید داخل و واردات

رفع کمبود شیرخشک با تولید داخل و واردات

تاکید کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ‌بر این است که برای رفع مشکل کمبود شیر خشک واردات لازم برای تنظیم بازار و رقابت، بموقع انجام شود و همزمان ‌نیز از تولیدکنندگان داخلی حمایت‌های لازم به عمل آید.

انتقال گاز طبیعی و چالش‌های آینده

انتقال گاز طبیعی و چالش‌های آینده

درسال‌های اخیر، گاز طبیعی به‌عنوان یکی از سوخت‌های پاک و دارای میزان آلایندگی کمتر محیط‌زیست، با رشد فزاینده‌ای در سبد انرژی کشورهای مختلف مواجه بوده است. با توجه به این‌که مناطق کمی از دنیا از ذخایر قابل‌توجه گاز طبیعی برخوردار هستند، روش‌های مختلف انتقال آن در دهه‌های اخیر مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

پایان رسانه‌های تروریستی

پایان رسانه‌های تروریستی

۱- دشمن سال۱۴۰۱ یک برنامه کامل، جامع و عملیات ترکیبی دقیقی را علیه مردم ایران طرح‌‌ریزی کرد که قرار بود این‌دفعه باتوجه به حجم عملیات و نیروهای عمل کننده در رسانه و میدان و کشورهای حمایت کننده و سوئیچ بودن همه این عوامل روی همدیگر، کار جمهوری اسلامی تمام شود ولی خب نشد آنچه را در سر پرورانده بودند.

مأموریت ویژه «شویگو» در تهران

مأموریت ویژه «شویگو» در تهران

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه همزمان با ازسرگیری مناقشه بر سر قره‌باغ میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان در رأس هیاتی روسی وارد تهران شد. هدف از سفر شویگو به تهران پیگیری خریدهای نظامی دو کشور از همدیگر و البته همکاری و همفکری در زمینه تحولات دفاعی در منطقه عنوان شده است.

اهمیت سازماندهی به‌موقع سرویس مدارس

اهمیت سازماندهی به‌موقع سرویس مدارس

چندروز بیشتر به آغاز سال تحصیلی جدید باقی نمانده‌ و در این مدت نیز بسیاری از والدین در حال آماده کردن فرزندان خود برای سال تحصیلی جدید هستند. ‌آغاز سال تحصیلی و مهرماه نیز برای بسیاری از شهروندان در کلانشهرهای کشور با افزایش ترافیک همراه است، زیرا سفرهای درون‌شهری افزایش پیدا می‌کند.

1 صفحه

نیازمندی ها