از امشب خونه خوبه سر می زنیم

مجموعه برنامه «خونه خوبه» به تهیه کنندگی علی رفیع پور از یکشنبه 28 آذر، هر شب ساعت 19:00، به صورت زنده از شبکه سه سیما پخش خواهد شد.
کد خبر: ۹۷۹۷۲۹
از امشب خونه خوبه سر می زنیم

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی رسانه ملی، برنامه خونه خوبه با موضوع خانواده و آموزش سبک زندگی به صورت گام به گام تهیه و پخش می شود. اینکه چگونه می توان گل و گیاه در خانه پرورش داد، چگونه می توان تغذیه درستی داشت، چگونه شنونده فعالی برای حرف های اعضا خانه باشیم و...، به عبارت بهتر چگونه مهارت های زندگی را بیاموزیم و به کار ببندیم موضوع اصلی این برنامه اجتماعی است.

مهارت های 10 گانه زندگی که شامل خودآگاهی، همدلی، ارتباط موثر، روابط بین فردی، تصمیم گیری، حل مسئله، تفکر خلاق، تفکر انتقادی، توانایی حل مساله و توانایی مقابله با استرس، محتوای این برنامه تلویزیونی را تشکیل می دهد.

از نگاه برنامه خونه خوبه هر کدام از این مهارت ها به زیر مجموعه هایی تقسیم می شوند:

بنی عادت

این بخش حدود 41 دقیقه از برنامه را به خود اختصاص می دهد که به داستان زندگی افرادی که معتاد شدند، رهایی یافتند و افرادی که در راه اعتیاد فنا شدند می پردازد. همچنین این بخش شامل زیر مجموعه هایی است که به بررسی جامع اعتیاد و چگونگی مبارزه با آن می پردازد.

جشنواره فیلم 41 ثانیه ای

این جشنواره ماهی یکبار با موضوعاتی چون فرصت ها و تهدیدهای فضای مجازی ، فواید رشد جمعیت و حجاب برگزار خواهد شد و آثار رسیده هم از طرف داوران خبره ارزیابی و ارزشیابی می شود، همچنین این آثار از دیدگاه مردمی نیز امتیاز دریافت می کنند.

مغز بادام

اصطلاح معروفی میان مردم کوچه و بازار در خصوص فرزند و نوه وجود دارد که می گوید: فرزند مانند بادام و نوه مانند مغز بادام است. در این بخش با استفاده از احادیث و آیات قرآن که با تلاش کارشناسان حرفه ای در حوزه های جامعه شناسی، روان شناسی و جمعیت شناسی، مخاطب به فرزند آوری و افزایش جمعیت خانواده تشویق و ترغیب می شود.

مشاوره

در این بخش از خدمات مشاوره حجت الاسلام والمسلمین دهبان به عنوان مجری کارشناس و دکتر محمد صادق مهدوی استاد مشاوره خانواده بهره مند خواهیم شد.

آشپزی بر پایه طب سنتی

این بخش با هدف ترغیب مخاطب به استفاده از غذاهای سالم،آشپز برنامه با توجه به مزاج های موجود درجامعه و طبع مواد غذایی و خواص آن، چگونگی تهیه و طبخ مواد غذایی را با استفاده از مشاوره پزشکان سنتی و تغذیه همچون دکتر میرغضنفری و دکتر یارقلی آموزش خواهد داد.

ایران شناسی

این بخش به معرفی و احیای سفر به طبیعت ایران با رعایت حقوق محیط زیست و نگهداری از آن می پردازد.

پزشکی

افرادی که نیازمند دریافت خدمات درمانی وبهداشتی از روستاها و مناطق دور افتاده ایران هستند را شناسایی و و از مردم خواسته می شود برای یافتن پزشک حاذق و خیری که حاضر باشد به شکل رایگان خدمات پزشکی تخصصی به نیازمندان ارایه کند.

کارآفرینی در منزل

در این بخش تلاش می شود، مهارت شناسایی و به کارگیری فرصت ها و استعدادهایی که در منزل خانواده های ایرانی برای کسب درآمد و کمک خرج در قالب کسب و کار خانگی وجود دارد معرفی شود. همچنین داستان زندگی کارآفرینان به عنوان الگوهای موفق در این بخش معرفی می شوند.

ورزش آپارتمانی

پیشگیری از آسیب های احتمالی که در کمین بانوان خانه دار به عنوان رکن اصلی خانه و خانواده است. شعار این بخش برنامه :جوان نمی توانیم بمانیم اما سالم چرا .

پرورش گل و گیاه آپارتمانی

این بخش به چگونگی حفظ و پرورش گل و گیاه در آپارتمان ها می پردازد .

-مینی سریال

در هر قسمت یک سریال کوتاه طنز با حضور بازیگرانی چون علی سلیمانی و پرستو صالحی پخش خواهد شد که در آن به بیان مشکلات و مسائل خانواده های ایرانی و چگونگی مواجهه، برخورد و در نهایت حل کردن آن می پردازد.

وب گردی

یکی از بخش های جذاب در برنامه های تلویزیونی گشت و گذار در فضای مجازی است، در این بخش به فضای مجازی وب سایت ها، کانال ها و نیز تصاویر جالب منتشر شده پرداخته خواهد شد.
مجموعه «خونه خوبه» در 317 قسمت 60 دقیقه ای کاری از گروه اجتماعی شبکه سه سیماست. در این برنامه چگونگی کسب و به کار گیری مهارت های زندگی با رویکرد الگوی اسلامی- ایرانی نمایش داده خواهد شد.این برنامه با اجرای آرش ظلی پور،ژیلا صادقی و زهرا جهرمی از 28 آذر، هر شب به جز ایام تعطیل و جمعه ها، ساعت 19:00، از شبکه سه سیما پخش می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها