پیشروی نیروهای عراقی در عمق موصل همچنان ادامه دارد. این پیشروی‌ها هرچند کند است، اما مستمر جریان داشته و قصد دارد پابه پای آزادی مناطق جدید شهروندان عادی را از مناطق درگیری تخلیه کند.
کد خبر: ۹۷۵۹۲۱

همزمان با این پیشروی‌ها اعلام شد هواپیماهای ائتلاف به رهبری آمریکا پنجمین و آخرین پل موصل را هم منهدم کرده‌اند. از سوی دیگر گفته شد، نیروهای حشد الشعبی موفق شده‌اند ضدحمله داعش را در تلعفر خنثی و تلفات سنگینی را بر نیروهای تکفیری تروریستی وارد کنند .

به گزارش ایرنا، منابع نظامی عراق اعلام کردند نیروهای ارتش عراق از چند جهت در موصل در حال پیشروی هستند. یگان‌های ویژه عراق از جبهه شرقی وارد شهر شده‌اند و تاکنون چند محله را از اشغال داعش آزاد کرده‌اند. موصل، بزرگ‌ترین شهر عراق است که در اشغال داعش قرار دارد و بازپس گیری آن ضربه‌ای مهم به این گروه ترویستی وارد خواهد کرد. نیروهای عراقی همچنین در حال پیشروی به سمت شهر تلعفر هستند. اکنون فرودگاه تلعفر در کنترل نیروهای الحشد الشعبی قرار دارد. نیروهای عراقی بعد از درگیری‌های یک هفته‌ای و آزادسازی فرودگاه در جنوب این شهر، اکنون یک هلال کامل به دور شهر تشکیل داده‌اند و علاوه بر آن جاده مواصلاتی و امدادی داعش از موصل به مرزهای سوریه را قطع کرده‌اند .

روز گذشته نیروهای عراقی موفق شدند کنترل بیمارستان السلام در کرانه چپ این شهر را به دست بگیرند. حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق، بامداد دوشنبه 26 مهر آغاز عملیات آزادسازی شهر موصل از چنگ گروه داعش را اعلام کرد. نیروهای امنیتی عراق اعم از نیروهای ارتش، پلیس فدرال، داوطلب مردمی و پیشمرگ از ابتدای عملیات موصل تاکنون، ده‌ها منطقه و روستا را از لوث تروریست‌های داعشی پاکسازی کرده‌اند. هم‌اکنون درگیری‌های شدیدی در نزدیکی منطقه صناعه الایسر در شرق موصل گزارش می‌شود. جنگنده‌های عراقی روزگذشته پایگاه الغزلانی و منطقه وادی حجر را با هدف هموار کردن عملیات نیروهای عراقی بمباران کردند. این برای اولین بار است که جنگنده‌های اف16 عراق به بمباران مواضع داعش در موصل اقدام می‌کنند. به نظر می‌رسد عملیات موصل تا قبل از پایان سال جاری میلادی به پیروزی نهایی خواهد رسید. آشتون کارتر، وزیر دفاع فعلی آمریکا نیز اذعان کرد ممکن است پیش از شروع دولت جدید (ترامپ) آزادی موصل تحقق پیدا کند. دونالد ترامپ قرار است 27دی سوگند بخورد و به صورت رسمی کار خود را شروع کند .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها