مــاشین زمــان
مرور و بررسی سریال‌هایی که در آن‌ها دوره پهلوی بازنمایی شده است

مــاشین زمــان

رامین راستاد گفت:‌ اگر ساخت هر سریالی به روز باشد، می‌تواند مخاطب را جذب کرده و در او تأثیر بگذارد. نکته‌ای که در کمتر سریال‌های ما دیده می‌شود و ماهواره در این باره گوی سبقت را از ما ربوده است.
کد خبر: ۹۷۴۵۶۳
رامین راستاد:کاملاً وفادار به متن «معمای شاه» بودیم

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس «رامین راستاد» بازیگر نقش مهرداد پهلبد در سریال «معمای شاه» به کارگردانی محمدرضا ورزی در گفت‌وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس گفت: من در سریال «تبریز در مه» نیز با ورزی همکاری کرده بودم و از قبل همدیگر را می‌شناختیم و همان روزهای ابتدایی تولید «معمای شاه» برای ایفای نقش مهرداد پهلبد نیز از من دعوت به همکاری شد.

وی ادامه داد: همانطور که می‌دانید در آثار ایشان به شباهت‌های ظاهری توجه ویژه‌ای می‌شود حتی شده که بازیگری تا به حال تجربه تصویری جدی نداشته اما به خاطر شباهت بسیاری که به یکی از شخصیت‌های سریال‌ ایشان داشته است،‌ در این سریال اولین تجربه تصویری‌اش را رقم زده است. البته تمامی این اتفاق‌ها با تمرین‌ با گروه کارگردانی و بازیگردان کار اتفاق می‌افتاد.


بازیگر سریال «فوق سری» درباره شخصیت پهلبد ادامه داد: آنطور که شنیدم پهلبد قد بلندی داشت که من نداشتم، اما به عقیده ورزی شباهت بسیاری از نظر فیزیک چهره به او داشتم و با گریم شهرام خلج این شباهت بیشتر شد.

وی در همین زمینه ادامه داد: در تحقیق‌هایی که درباره این شخصیت انجام می‌دادم، با افرادی که پهلبد به خاطر حضورش در حوزه تئاتر ارتباط داشت،‌ نیز صحبت کردم و فهمیدم پهلبد حدود 14 سال وزیر فرهنگ و هنر ایران بوده است و افرادی که کار تئاتر می‌کردند با او در ارتباط بودند. اما در هر حال به دربار متصل بوده است و در آنجا کار می‌کرده و داماد خانواده پهلوی نیز بوده است.

این بازیگر همچنین ادامه داد: قطعا انتخاب او برای نسبت فامیلی‌اش با این خاندان، خیلی بی ربط به پست او در دربار نبوده است.


راستاد با اشاره به ارتباطی که با این شخصیت برقرار کرده است،‌ نیز بیان داشت: در ایفای این نقش به متن پای بند بودم و در فضاهایی نیز از ورزی کمک می‌گرفتم که بسیار به من کمک می‌کرد. بخشی دیگر را نیز با جست و جو در اینترنت پیدا کرده بودم. باید بدانید که مهرداد پهلبد همان عزت الله مین باشیان بود که ویولونیست چیره دستی در آن زمان بود و به بهانه یاد دادن ویولن وارد دربار شاه شد و بعد از ورود به دربار به پهلبد تغییر نام می‌دهد چراکه می‌خواسته با این کارش به نوعی خود را برای خاندان پهلوی عزیز کند.

وی با اشاره به اینکه علاقه‌ای به مطالعه تاریخ ندارد،‌ افزود: در کل علاقه‌ زیادی به مطالعه تاریخ ندارم و بر همان اساس نیز اطلاعات تاریخی و جزئیات محدودی از تاریخ معاصر می‌دانم و همیشه هم جغرافیا را بیشتر از تاریخ دوست داشتم.

بازیگر سریال «نفس گرم» ادامه داد: معتقدم همیشه حضور در آثار تاریخی معاصر برای یک بازیگر سخت‌تر است چراکه مردم ما بخش معاصر کشورشان را به خوبی در خاطر دارند و کوچکترین اشتباه ما در تولید باعث دلخوری آنها خواهد شد،‌ اما این موضوع درباره تاریخ چند صده پیش مصداق ندارد آنهم به این دلیل که مخاطبین گذشته دور در تاریخ را کمتر در ذهن دارند.

وی با ابراز رضایت از سریال «معمای شاه» و نتیجه آن نیز گفت: همیشه این سریال را دنبال می‌کنم و حتی اگر به پخش اولیه نرسم، باز پخش‌ها را می‌بینم. گروه تولید تمام تلاشش را کرده است و گاهی اوقات می‌گویم حتی در این سریال از شهرک سینمایی غزالی نیز به خوبی استفاده شده است.

بازیگر نقش پهلبد در «معمای شاه» ادامه داد: اگر ساخت هر سریالی به روز باشد، می‌تواند مخاطب را جذب کرده و در او تاثیر بگذارد. نکته‌ای که در کمتر سریال‌های ما دیده می‌شود و ماهواره در این مورد گوی سبقت را از ما ربوده است. این در شرایطی است که ما بهترین کارگردان بازیگر و نویسنده‌ها را در کشورمان داریم اما باز هم یک جایی از کار لنگ می‌زند. باید کاری بسازیم که مخاطب جذب شبکه‌های ماهواره‌ای نشود و سریال‌های ترکیه‌ای را کمتر ببیند.

وی از همکاری با ورزی نیز گفت: محمدرضا ورزی را دوست دارم که همیشه به من محبت داشتند و قطعا باز هم با ایشان همکاری می‌کنم چراکه از تجربه همکاری با او راضی هستم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
نوذر
Saudi Arabia
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
۰
۰
سریالهای تركیه ای از زنان جذاب و مدلهای فشن و بی حجاب استفاده میكنند با چاشنی عشق و خیانت و خدعه و نیرنگ كه اگر معمای شاه را هم اینگونه میساختند مانند سریال تركیه ای سلطان سلیمان حتی روی رئیس جمهور مملكت هم تاثیر میگذاشت!!! اردوغان را ببینید با تاثیر از آن سریال چه توهمی زده!! فكر میكند سلطان عثمانی است!!!

نیازمندی ها