دکتر محمد سریر معتقد است که اهداف جشنواره‌ها در تمامی دنیا کشف استعدادها و به خدمت گرفتن آنها در عرصه هنر است.
کد خبر: ۹۶۹۳۶۴
سریر: جشنواره به معنای کشف و تشویق استعداد‌هاست

به گزارش جام جم آنلاین دکتر محمد سریر داور کمیسیون موسیقی و سرود در گفت و گو با ستاد خبری نوزدهمین جشنواره تولیدات استانی صدا و سیما گفت: جشنواره به معنای کشف و تشویق استعدادهاست اما اثرگذاری برگزاری جشنواره استفاده از استعدادها و جوانانی است که در این جشنواره نمایان می شوند. باید از این جوانان که در سطح استان ها فعالیت هنری دارند استغاده شود و آنگاه می توان تاثیر برگزاری جشنواره ها را دید.

وی افزود: طی ۴ دهه اخیر تکنیک کار در موسیقی پیشرفت خوبی داشته است. اندیشه در موسیقی کشور از گذشته بیشتر شده و افراد با استعدادی وارد این حوزه شده اند که در این رشته تحصیلات دارند و این کار بسیار ارزشمندی است که انجام شده، اما آن چیزی که در این چند ساله رنگ کمتری در موسیقی کشور گرفته عدم خلاقیت و کارهای بکر و نو است. خلاقیت در بین علاقه مندان کمتر شده است.

دکتر سریر تاکید کرد: بسیاری از کارها را می شنویم و می بینیم که کارهای خوب و فوق العاده ای از لحاظ تکنیکی هستند اما خلاقیت و نو آوری در آنها وجود ندارد.

وی ادامه داد: اگر از نغمه های موسیقی نواحی بیشتر استفاده شود طبعا بخش خلاقیت ها را پر خواهد کرد. موسیقی نواحی همانند یک برلیان تراشیده شده می درخشد و می تواند در خدمت تکنولوژی قرار بگیرد. می توان از آن استفاده کرد تا خلاقیت های جوانان با استعداد را شکوفا کند.

این موسیقیدان تصریح کرد: این نوع جشنواره ها برای تشویق و یافتن استعدادها و تاثیرگذاری بر آنها موقعیت خیلی خوبی است و موجب می شود منابع خوبی را در مراکز استان ها کشف کنیم، اما کار نباید فقط به جشنواره ها و کشف استعدادها ختم شود بلکه در ادامه باید از نخبگانی که در این جشنواره حضور داشتند استفاده کرد و قدم های خیلی بزرگتری برداشت.

وی در پایان تاکید کرد: اهداف جشنواره ها در تمامی دنیا کشف این استعدادها و در ادامه به خدمت گرفتن آنها در عرصه هنر است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها