در سکوت رسانه‌های بین‌المللی، یک بار دیگر ارتش نیجریه دست به قتل‌عام شیعیان بی‌دفاع این کشور زد و صدها نفر را شهید و زخمی کرد. دفتر اسلامی حقوق بشر در این باره می‌گوید: در حالی که رسانه‌های بین‌المللی سکوت اختیار کرده‌اند، ظلم و کشتار شیعیان مظلوم نیجریه ادامه دارد. به گفته این منبع، ارتش نیجریه به سوی شیعیانی که قصد داشتند، مراسم عزاداری اربعین را در مسیر کونو به زائریا انجام دهند، آتش گشودند و بیش از 100 نفر را به شهادت رساندند. گفته می‌شود، صدها نفر از شرکت کنندگان در این مراسم عزاداری زخمی شدند.
کد خبر: ۹۶۹۰۳۵

سال گذشته نیز دولت و ارتش نیجریه دست به قتل‌عام شیعیان زدند و رهبر شیعیان این کشور، شیخ ابراهیم زکزاکی را مجروح و دستگیر کردند، به طوری که تاکنون، اطلاع دقیقی از وضعیت وی وجود ندارد. هماهنگ با سرکوب دولت، گروه تروریستی بوکوحرام نیز حملات انتحاری علیه مجامع شیعی را تشدید کرد و درجریان آن، تاکنون ده‌ها نفر به شهادت رسیده‌اند. دولت نیجریه که ارتباط نزدیکی با آل‌سعود دارد، از قدرت یافتن شیعیان در این کشور هراس فراوانی دارد. لذا با قتل وکشتار آنان سعی در ارعاب و هراس افکندن بین آنان دارد.

روزگذشته، جنبش اسلامی نیجریه با انتشار بیانیه‌ای، کشتار اعضای این گروه توسط نیروهای مسلح پلیس در راهپیمایی نمادین اربعین را محکوم کرد و گفت: نزدیک به یکصد نیروی مسلح پلیس، روز دوشنبه 14نوامبر به راهپیمایان اربعین در حومه شهر کانو تیراندازی کردند که در پی آن، نزدیک به صد نفر از اعضای جنبش اسلامی ازجمله زنان و کودکان بی‌گناه کشته شدند. پلیس هنوز تعداد دقیق افرادی را که با گلوله‌های پلیس کشته یا زخمی شده‌اند، اعلام نکرده و اکثر اجساد به مکان دیگر (احتمالا برای دفن دسته‌جمعی اجساد) منتقل شده‌اند. راهپیمایی همانند سال‌های گذشته با نظم و آرامش و بدون هیچ مشکلی انجام شد. اندکی بعد یک گروه از نیروهای مسلح پلیس، مقابل راهپیمایان حاضر شدند و شروع به شلیک گاز اشک‌آور به سمت راهپیمایان کردند. به دلیل حضور گسترده مردم، راهپیمایی ادامه یافت و هنگامی که اعضای جنبش اسلامی به منطقه‌ای به نام کوانار داواکی در پنج کیلومتری کانو رسیدند، پلیس به سوی راهپیمایان تیراندازی کرد. تیراندازی پلیس حالتی تصادفی داشت که حتی باعث زخمی شدن نیروهای خودی شد.

دولت ایران حمله و کشتار عزاداران نیحریه را نگران‌کننده و غیرقابل پذیرش خواند. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به حمله به عزاداران مذهبی در شهر کانوی نیجریه تاکید کرد: تکرار صحنه کشتار بی‌رحمانه مسلمانان در یک اجتماع مذهبی، مسالمت‌آمیز و عاری از هرگونه تهدید و خشونت، نگران‌کننده و غیرقابل پذیرش است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها