مدتی است، از انتخاب رسول خادم در هیات رئیسه اتحادیه جهانی کشتی (فیلا) گذشته است که این انتخاب حتما برای کشتی ایران تاثیر دارد، اما رضا لایق دبیر فدراسیون کشتی با تایید این نکته می‌گوید: او به تنهایی نمی‌تواند تمام مشکلات پیش روی کشتی ایران را برطرف کند. در اتحادیه کشتی و بخصوص در بخش داوران همواره لابی‌هایی صورت می‌گیرد که رسول خادم نمی‌تواند جلوی آنها را بگیرد، اما به مرورزمان کشتی دنیا به سمتی می‌رود که مشکلات در تمام زمینه‌ها کمتر می‌شود و ما شاهد آن خواهیم بود که عدالت بیشتری میان تمام کشتی‌گیران جهان برقرار ‌شود.
کد خبر: ۹۵۶۸۴۳

دبیر فدراسیون کشتی، از فقر دانش و فن کشتی گیران می‌گوید و ادامه می‌دهد: تقریبا از 12 سال پیش فیلا، کشتی را به سمت‌و‌سویی برد که کشتی‌گیران با هل دادن و بیرون انداختن رقیبان امتیاز بگیرند و برای همین فنون اصیل کشتی ایرانی از ملی‌پوشان جدا شد و آنها دچار فقر فنی در کشتی‌های خود شدند. ما در چند سال اخیر در حوزه فنی کشتی به این نتیجه رسیدیم که کشتی‌گیران ما دچار ضعف در اجرای فنون شده‌اند و زیبایی از کشتی‌های ما تا اندازه‌ای گرفته شده است.

لایق درباره برنامه فدراسیون برای رفع این مشکل در کشتی ایران گفته است: از دو سال پیش، مجید ترکان را که کشتی‌گیر صاحب‌کلاسی در دوران خودش بود، برای تیم‌های پایه آوردیم. غلامرضا محمدی هم در تیم‌های پایه به آینده‌دارهای کشتی ایران کمک می‌کند و اخیرا با امیررضا خادم هم به توافق رسیدیم تا برای کشتی‌گیران نوجوان و جوان ما وقت بگذارد و آنها را تبدیل به کشتی‌گیرانی فنی کند. هدف ما حمایت از این مربیان بزرگ است تا با درایت این عزیزان،‌ تفکر اجرای فنون زیبا در بین آینده‌دارهای کشتی ایران شکل بگیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها