jamejamonline
اقتصادی عمومی کد خبر: ۹۵۴۳۳۹   ۱۷ مهر ۱۳۹۵  |  ۱۲:۰۶

رکود به بازار میوه وتره‌بار رسید

قیمت 24قلم میوه و صیفی در بازار

رئیس اتحادیه میوه و سبزی با بیان اینکه قیمت میوه، سبزی و صیفی‌جات نسبت به هفته قبل بدون تغییر بوده است،گفت: رکود سنگینی بر بازار میوه حاکم شده است.

قیمت 24قلم میوه و صیفی در بازار

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، سیدحسین مهاجران با بیان اینکه قیمت انواع میوه، سبزی و صیفی‌ جات نسبت به هفته گذشته تغییری نداشته است، اظهار داشت: در حال حاضر، رکود سنگینی بر بازار حاکم است و تقاضای چندانی برای میوه وجود ندارد، اما به نظر می‌رسد فرا رسیدن ایام محرم و تعطیلی مجالس دلیل این امر است.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی در پاسخ به این پرسش که آیا تا پایان ماه محرم قیمت میوه گران نخواهد شد؟ افزود: باید مدتی بگذرد تا بتوان در این زمینه نظر داد؛ اما فعلا کمبودی در زمینه میوه، سبزی و صیفی‌جات نداریم و باید دید بعد از ایام محرم و صفر و افزایش تقاضا برای این محصولات، چه شراطی پیش می‌آید.

به گفته وی، در حال حاضر قیمت خیار رسمی ۲۵۰۰ تومان و خیار گلخانه‌ای بین ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ تومان است؛ ضمن اینکه قیمت نارنگی اکنون بین ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ تومان، سیب‌زمینی بین ۴۰۰ تا ۱۰۰۰ تومان و لیموشیرین بین ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ تومان است.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی اظهار داشت: قیمت هر کیلو پرتقال ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ تومان، گریپ‌فروت بین ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ تومان، موز بین ۴۰۰۰ تا ۵۰۰۰ تومان، شلیل بین ۲۰۰۰ تا ۶۰۰۰ تومان، هندوانه بین ۴۰۰ تا ۶۰۰ تومان، خربزه بین ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ تومان، گوجه‌فرنگی بین ۴۰۰ تا ۱۰۰۰ تومان، انار بین ۲۰۰۰ تا ۳۵۰۰ تومان، سبزی جور(پلو، کوکو، آش و قورمه) بین ۶۰۰ تا ۱۲۰۰ تومان و سبزی خوردن بین ۱۰۰۰ تا ۱۳۰۰ تومان است.

مهاجران افزود: قیمت زغال‌ اخته داخلی بین ۱۰ تا ۱۱ هزارتومان، گلابی شاه‌میوه ۱۱ هزارتومان، گلابی بیروتی ۱۲ هزارتومان، لیموترش سنگی ۶ هزارتومان، لیموترش میناب و جهرم بین ۶ تا ۸ هزار تومان و لیموترش سواکرده ۱۱ هزارتومان است. ‌

وی ادامه داد: قیمت هلو با کیفیت متوسط ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ تومان، هلوی باکیفیت بین ۵۵۰۰ تا ۶۰۰۰ تومان و سیب درختی نیز بین ۲۰۰۰ تا ۳۵۰۰ تومان است.

ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل:

یادداشت

بیشتر
معیشت،‌ در صدر اولویت‌ ها

معیشت،‌ در صدر اولویت‌ ها

با توجه به موج گرانی کالاهای اساسی و تورم‌های بی‌ سابقه در چند سال اخیر و همچنین رشد اقتصادی کشورمان که در یک دهه اخیر نزدیک به صفر بوده‌است، قدرت خرید مردم و خانوارهای ایرانی به‌ شدت کاهش یافته و سفره آنها نیز کوچک‌تر شده‌است.

توسعه تجارت از طریق دیپلماسی اقتصادی

توسعه تجارت از طریق دیپلماسی اقتصادی

دولت یازدهم و دوازدهم تمام تمرکز خود را روی حوزه خارجی، دیپلماسی سیاسی و پیش‌بردن قرارداد برجام گذاشت که این امر نیز صرفا وعده‌ای بیش نبود، به‌طوری‌که در هشت سال گذشته شاهد آن بودیم که در وضعیت اقتصادی کشور، وضعیت اشتغال و معیشت مردم گشایشی به‌وجود نیامد و حتی سفره مردم نیز کوچک‌تر شد و در کنار کاهش ارزش پول ملی اغلب خانوارها قدرت خرید خود را از دست دادند.

گفتگو

بیشتر
تکمیل مسکن مهر؛ 4 ماه بعد

گفت‌وگو با مهدی هدایت، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس درباره سرنوشت مسکن مهر و طرح اقدام ملی مسکن

تکمیل مسکن مهر؛ 4 ماه بعد

پیشنهاد سردبیر بیشتر