به گزارش جام جم آنلاین به نقل فارس، در حالی که تنها ده روز از عرضه iOS 10 می گذرد، کمتر کسی تصور می کرد که ایده ایجاد بازار آنلاین اختصاصی برای یک برنامه گپ موبایلی جذاب و موفق باشد. اما حالا انبوه برنامه ها تنها برای این بازار از راه رسیده است.
از مجموع 1650 برنامه iMessage تعداد 1251 مورد از آنها استیکر یا برچسب هایی هستند که در قالب بسته های تصویری برای استفاده در حین گفتگو میان کاربران مورد استفاده قرار می گیرند. بسته های برچسب یا استیکر یاد شده در قالب های گوناگونی همچون انیمیشن و ساده هستند و با استفاده از چهره شخصیت های مشهور کارتونی یا واقعی ساخته شده اند.
استفاده از استیکرها در دیگر نرم افزارهای پیام رسان موبایلی مانند وایبر، تلگرام، پیام رسان فیس بوک و غیره هم متداول است.
البته 402 مورد از 1650 برنامه مذکور هم استیکر یا برچسب نیستند و بیشتر انها بازی و برنامه های سرگرم کننده دیگر هستند. مجموع برنامه های سرگرم کننده 91 مورد و 39 مورد هم بازی های ویدئویی بوده اند.
31 برنامه این فروشگاه هم کاربردی، 26 مورد مربوط به ارتقای بهره وری و 25 مورد هم در مورد ارتقای استفاده از شبکه های اجتماعی هستند. تعداد اندکی برنامه هم مربوط به کتابخوانی، موسیقی و امور پزشکی هستند. از برنامه های یاد شده 944 مورد پولی و 307 مورد هم رایگان هستند. قیمت 86 درصد از برنامه های پولی 0.99 دلار است و بقیه 1.99 دلار یا 2.99 دلار قیمت دارند.
به عنوان مقایسه بد نیست بدانیم که فروشگاه اصلی آیفون در زمان راه اندازی در سال 2008 در مدت زمانی مشابه تنها 500 برنامه موبایلی داشت. اما iMessage طی مدت مشابه بیش از سه برابر این رقم برنامه ابداع کرده است.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد