محققان توانسته‌اند از مزایای سلول‌های بنیادی برای درمان مولتیپل اسکلروزیس(MS) و یک بیماری نادر و کشنده در مورد کودکان استفاده کنند.
کد خبر: ۹۴۵۲۵۳

به گزارش مهر، شناسایی و جداسازی سلول‌های دقیق که برای سلول درمانی مناسب باشند، برای رسیدن به موفقیت در این زمینه، حیاتی محسوب می‌شود.

محققان دانشگاه روچستر دریافته‌اند سلول‌هایی در مغز وجود دارند که یک مارکر سطحی به نامCD140 a را بیان می‌کنند و قابلیت خوبی برای تبدیل شدن به اولیگودندروسیت‌ها دارند. زمانی که این سلول‌ها سیگنال BMP‌4 را دریافت می‌کنند به آستروسیت و زمانی که سیگنال Noggin را دریافت می‌کنند به اولیگودندروسیت تبدیل می‌شوند که قادر به میلین سازی هستند.

آنها این سلول‌ها را به مغز موش‌هایی که بدون توانایی تولید میلین متولد شده بودند تزریق کردند. 12 هفته بعد، سلول‌ها به اولیگودندورسیت‌هایی تبدیل شدند که قادر بودند بیش از 40 درصد نورن‌های مغزی را با میلین بپوشانند. این میزان بیش از چهار برابر میزانی بود که به وسیله سایر روش‌های مورد استفاده تاکنون تولید شده بود. این سلول‌ها بخوبی به سیگنال‌های موضعی محیط پیرامون شان پاسخ دادند. آنها براین باورند که این سلول‌های بنیادی خاص می‌توانند در صورت شرایط محیطی و سیگنالی مناسب، درمانی موثر برای بیمارانی باشند که به دلیل عدم تولید میلین مبتلا به ام اس شده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها