سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
اولین تجربه کار مشترک هیثم نور و عبدی، در فیلمی سینمایی به کارگردانی عطیه الدراجی، کارگردان نام آشنای عراقی است که در آن، هیثم نور، در تیتراژ پایانی فیلم خوانده است.
استقبال از کار بلد السلام و الزیتون در ایران در حدی بود که شبکه یک سیما را به گفتوگوی تلفنی با عبدی درخصوص شکلگیری آن واداشت. عبدی آغاز آن را دغدغه مشترکش با خواننده جوان و با استعداد، هیثم نور درخصوص مضامین و اشعار نزار قبانی با محوریت انساندوستی و صلح، قلمداد کرد. قطعه «بلد السلام و الزیتون» یا سرزمین صلح و زیتون، بیشک آغازی برای ایجاد فضاهای پیوندی میان شعر و زبان عربی و موسیقی فارسی است که به زیبایی توسط خواننده عربزبان به اجرا درآمد و ویدئوموزیک آن نیز با حس و هوای آن تولید شد.
هیثم نور در این خصوص در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «موسیقی بلد السلام و الزیتون افتخاری است برای بنده که در کنار مردی بودم که مرا به دهه 60 و 70 میلادی فضای هنری و موسیقی لبنان برد. بهزاد عبدی، بیشک آهنگسازی توانمند است. نمیتوانم او را با الیاس الرحبانی و انیو موریکونه مقایسه کنم؛ چراکه الیاس الرحبانی، برای لبنان آهنگ ساخت و انیو موریکونه برای سینمای هالیوود. اما بهزاد عبدی، برای فرهنگ و زبانی غیر از زبان خود، اثری زیبا خلق کرد و نام خود را در میان موسیقیدانان آن فرهنگ جاودانه کرد.»
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
علی اصغر هادیزاده، رئیس انجمن دوومیدانی فدراسیون جانبازان و توانیابان در گفتوگو با «جامجم» مطرح کرد