جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس خبری در پاسخ به پرسشی درباره استقرار سامانه دفاعی اس300 در ایران و این‌که آیا این مساله با قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل مغایرت دارد یا خیر، گفت: بدون شک، این مساله‌ای است که ما عمیقا درباره آن نگرانیم، اما بخش زیادی از ساختارهای حقوقی و قوانین موجود در سازمان ملل و آمریکا، مستقیما به توانایی‌های نظامی تهاجمی ایران مربوط می‌شود.
کد خبر: ۹۳۹۵۰۴

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، وی افزود: سامانه‌ای که ایران از روسیه خریداری کرده است، گرچه ما آن را ناخوشایند و قابل اعتراض می‌دانیم اما ماهیت دفاعی دارد.

اس 300 در نقاط کور کشور مستقر می‌شود

همچنین ابوالفضل حسن‌بیگی، عضو کمیسیون امنیت ملی در خصوص استقرار سامانه موشکی اس 300 در سایت هسته‌ای فردو اظهار کرد: استقرار سامانه موشکی در نقاط مختلف براساس برنامه‌های سازمان پدافند غیرعامل انجام می‌گیرد و تصمیم گرفته شده که این سامانه در نقاط کور کشور مستقر شود.

نماینده مردم دامغان در مجلس در گفت‌وگو با خانه ملت ادامه داد: الزامی برای این‌که سامانه موشکی اس300 در سایت‌های هسته‌ای از جمله فردو قرار بگیرد، وجود ندارد، چرا که برد این سامانه بالاست و لازم نیست بالای سر سایت هسته‌ای، چنین سامانه‌ای قرار گیرد.

درخواست پدافند خاتم‌الانبیا(ص) از مجلس

در همین حال معاون عملیات قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) ارتش در جلسه کمیسیون امنیت گفت: پدافند هوایی درخواست دارد که سهمی از درآمد پروازهای عبوری از فضای ایران به پدافند هوایی اختصاص داده شود.

به گزارش ایسنا، در جلسه کمیسیون امنیت ملی ابتدا موادی از برنامه ششم توسعه که به این کمیسیون ارجاع شده بود، مورد بررسی قرار گرفت و نمایندگانی از سازمان پدافند نیز حضور داشتند.

در این جلسه پیشنهاد پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران مبنی بر دریافت سهمی از درآمد پروازهای عبوری از فضای ایران مورد بررسی قرار گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها