درست است که مایکل فلپس بیشترین مدال‌های المپیک را میان تمامی ورزشکاران تاریخ المپیک گرفته و از این نظر رکورددار است؛ اما براساس نظر کارشناسان کسب و کار، وی تجاری‌ترین چهره ورزشی المپیک نیست.
کد خبر: ۹۳۹۰۰۴

مایکل فلپس، شناگر آمریکایی در پایان المپیک اعلام بازنشستگی کرد و بعد از این دیگر دلیلی برای بودن در رسانه‌ها و دیده شدن در آنها وجود نخواهد داشت. براساس آمار اعلام شده توسط گروه بازاریابی آپکس، در بیش از 67 هزار برنامه رادیویی و تلویزیونی در مسابقه‌های المپیک درباره فلپس صحبت شده است.

این رقم می‌تواند خوب باشد، اما حامیان مالی اعتقاد دارند این تعداد نیز برای سوپراستاری چون فلپس و افسانه او به نظر کم می‌رسد و بعد از المپیک نیز وی کارایی ندارد که بخواهد دائم در رسانه‌ها باشد و دیده شود.

پاتریک رایش، متخصص کسب و کار و مدیر دپارتمان کسب و کار ورزشی دانشگاه واشنگتن، اعتقاد دارد شرکت‌ها برای عقد قرارداد با این فوق‌ستاره، با طمأنینه و تفکر زیادی عمل می‌کنند.

نکته دیگری که درباره فلپس مطرح بوده این که او فقط یک المپین است. هر چهار سال یکبار می‌آید و مشتی مدال جمع می‌کند و می‌برد. حامیان مالی به ورزشکارانی نیاز دارند که به طور مداوم در بازی و رقابت باشند، نظیر تنیسورها، گلف‌بازها، فوتبالیست‌ها و بسکتبالیست‌ها. حضور در مسابقه‌ها و رقابت‌های متعدد، سبب بیشتر دیده شدن ورزشکار و همین طور برند حامی ورزشکار است.

فلپس در المپیک با چند شرکت کوچک قرارداد داشت که در مقایسه با ورزشکاران بزرگ جهانی بسیار ناچیز است. شرکت آندرآرمور، اسپانسر فلپس شرکتی است که به واسطه محل این شرکت در محل تولد فلپس، ارتباط عمیقی با وی دارد.

محمد حسین انصاری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها