لحظه‌های ماندگار ایرانی‌ها در ریو

ورزش میدان شکست و پیروزی است. از شکست‌ها باید درس گرفت و پشت‌سر پیروزی‌ها باید برنامه‌ریزی درست و دقیق داشت تا به ثبات لازم در میدان ورزش رسید. ورزش ایران در طول سال‌ها حضور در بازی‌های آسیایی یا المپیک در یک ماه گذشته یک دوره دیگر از بازی‌های المپیک را سپری کرد که توام با پیروزی و شکست بود و آنچه بعد از این رقابت‌ها مهم است، تجزیه و تحلیلی منطقی و بجا از رویدادهای متعددی است که می‌تواند متضمن موفقیت آینده باشد.
کد خبر: ۹۳۷۰۴۴

این دوره از بازی‌های المپیک هر چند برخی رشته‌ها ناکامی‌های بزرگی را رقم زدند و کام مردم را تلخ کردند، اما نباید از اتفاقات مثبتی که برای کاروان ورزش ایران رخ داد براحتی گذشت و این موفقیت‌ها را نادیده گرفت. فراموش نکنیم، برخی فدراسیون‌ها که در انتخابی المپیک موفقیتی نداشتند، نباید با تحلیل شرایط المپیکی‌ها نادیده گرفته شوند؛ مانند فدراسیون بسکتبال که با بهترین تیم ملی سال‌های اخیر نتوانست سهمیه المپیک بگیرد.

موفقیتی که در المپیک لندن به دست آمد و کاروان ایران 12 مدال (4 طلا، 6 نقره و 2 برنز) گرفت، انتظار از کاروان کشورمان در المپیک ریو را بالا برده بود. به هر ترتیب مردم انتظار بیشتری از کاروان ورزشی ایران در دوره سی و یکم المپیک داشتند. در اینجا به بهترین لحظه‌هایی که ورزشکارانمان در ریو خلق کردند، اشاره می‌کنیم و پرونده این دوره از بازی‌های المپیک را می‌بندیم، هرچند برای بازی‌های 2020 همراه و در کنار ورزشکاران ایرانی خواهیم بود.

سکوی دوم در تاریخ

نخستین موفقیتی که ورزش ایران در ریو به دست آورد، ایستادن در سکوی دوم تاریخ المپیک‌ها بود. 8 مدال ورزشکاران ما بعد از المپیک لندن، بهترین نتیجه ایران در ادواری بود که کاروان ورزش ایران حضور پیدا کرده بود.

طلسم‌شکنی جوان طلایی

کشتی‌گیر وزن 74 کیلوگرم پس از 16 سال برای کشتی آزاد ایران طلا گرفت. حسن یزدانی با این مدال، آینده روشنی را برای خود و کشتی آزاد ایران ترسیم کرد.

خط‌شکن ماندگار

بانوی تکواندوکار کشورمان با کسب نشان برنز، نام خود را برای همیشه در تاریخ ورزش ایران به عنوان نخستین بانوی مدال‌آور المپیکی ثبت کرد و ماندگار شد.

استارت دو با تفتیان

حسن تفتیان، دونده سرعتی ایران و رکورددار دوهای سرعت در ماده 100 متر در دور اول با رکورد 10 ثانیه و 17 صدم ثانیه به عنوان نفر سوم راهی مرحله نیمه‌نهایی شد تا نخستین دونده ایرانی باشد که در تاریخ به این مرحله از رقابت‌ها صعود کرده است.

رقص شمشیر مجتبی

مجتبی عابدینی، شمشیرباز اسلحه سابر ایران تا یک قدمی فینال رفت، اما برای کسب نشان برنز برابر نماینده کره جنوبی باخت و برای نخستین بار به عنوان چهارم المپیک دست یافت.

مدال‌آور نصف جهان

سهراب مرادی، وزنه‌بردار المپیکی بر سکوی نخست رقابت‌های دسته خود ایستاد و ایران را صاحب دومین مدال طلا کرد. مرادی، اولین مدال‌آور اصفهانی در تاریخ بازی‌های المپیک است.

تبدیل نقره به طلا

کیانوش رستمی در شرایطی به مدال طلا رسید که در المپیک لندن مدال برنز گرفته بود و به خاطر دوپینگ مرد نقره‌ای آن دوره، مدال وی به نقره تبدیل شد. او این بار یکراست طلا گرفت و خیال همه را راحت کرد. پاقدم او با طلای مرادی خوش‌یمن بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها