برخوردهای نسنجیده و غیرعقلانی رژیم آل‌خلیفه طی روزها و ماه‌های گذشته نسبت به شخصیت‌ها و احزاب مهم شیعی در این کشور موجب طرح انتقاداتی از سوی محافل جهانی و حتی حامیان بین‌المللی حاکمان بحرین شده است. تا جایی که به‌غیر از بان‌کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد، وزرای خارجه آمریکا و انگلستان نیز نسبت به تحولات بحرین ابراز نگرانی کرده و خواستار جلوگیری از ادامه سختگیری‌ها بر مخالفان شدند.
کد خبر: ۹۲۳۵۱۳

با این حال وزارت خارجه بحرین روز گذشته در واکنش به این اظهارات با صدور بیانیه‌ای گفت: ما از اظهارات بوریس جانسون، وزیر خارجه انگلیس و بیانیه صادره از سوی وزارت خارجه آمریکا در این باره بسیار متأسفیم.

چند روز پیش دستگاه قضایی بحرین جمعیت الوفاق را که بزرگ‌ترین جمعیت مخالف شیعه در این کشور است، منحل و اموالش را مصادره کرد.

سخنگوی دفتر سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای این اقدام را تازه‌ترین اقدامات از مجموعه تحولات نگران‌کننده در این کشور خواند و اعلام کرد اتحادیه اروپا انتظار دارد این حکم پس گرفته شود.جان کری وزیر خارجه آمریکا نیز با صدور بیانیه‌ای برخورد‌های خشونت‌آمیز دولت بحرین با مخالفان سیاسی را موجب گسترش خشونت و بی‌ثباتی در این کشور خواند و این‌گونه برخورد‌ها را بشدت محکوم کرد. نباید فراموش کرد که بحرین از متحدان منطقه‌ای آمریکا و اروپا بوده و ناوگان پنجم نیروی هوایی آمریکا در این کشور مستقر است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها