رضا ایرانمنش، بازیگر سینما و تلویزیون را بیشتر با نقش‌هایی در فضای جبهه و جنگ به خاطر می‌آوریم که «آخرین شناسایی» و «دکل» از آن جمله هستند. این حضورها ریشه در عشق و علاقه ایرانمنش به دوران دفاع مقدس داشت. وقتی چند سال قبل متوجه شدیم او در عملیات‌های مختلفی در جنگ تحمیلی حضور داشته و جانباز شیمیایی است، نقش‌آفرینی‌های ایرانمنش در فیلم‌های ارزشمند و دفاع مقدسی، ملموس‌تر و باورپذیرتر و خالص‌تر هم جلوه کرد.
کد خبر: ۹۲۰۹۱۸

او در چند سال اخیر و به‌دلیل شدت عوارض ناشی از جانبازی چند باری در بیمارستان بستری شد و حتی به کما رفت و به همین دلیل فرصتی برای حضور در هیچ پروژه‌ای را پیدا نکرد. در یکی از همین وقت‌هایی که بستری بود، خبر از کارگردانی یک فیلم دفاع مقدسی داد که تاکنون عملی نشده است. روز گذشته مطلع شدیم این هنرمند به عنوان داور همکاری خود را با جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت آغاز کرد و بزودی همراه سیدهادی منبتی، رحمان سیفی‌آزاد، علیرضا عاقل‌زاده و حبیب‌الله بهمنی 188 اثر رسیده به بخش جلوه‌گاه نور این رویداد را داوری می‌کند. در جلوه‌گاه نور، فیلم‌هایی با موضوع دلگفته‌ها و خاطرات مادران و پدران شهدا حضور دارند.

«قاتل اهلی» دست به کار شد

سرانجام تازه‌ترین فیلم مسعود کیمیایی با عنوان «قاتل اهلی» صبح روز گذشته در تهران کلید خورد و پرویز پرستویی، بازیگر نقش اصلی این فیلم جلوی دوربین رفت.

پرستویی که بتازگی اجرای مراسم تشییع زنده‌یاد عباس کیارستمی را به‌عهده داشت، در قاتل اهلی نقش شخصیتی به نام حاج سروش را بازی می‌کند. مسعود کیمیایی، نویسنده و کارگردان این فیلم پیش از شروع تصویربرداری نخستین سکانس و کلید خوردن رسمی آن، دقایقی کوتاه درباره رفیق تازه درگذشته و هنرمندش، عباس کیارستمی صحبت کرد و یاد این کارگردان را گرامی داشت. آن‌طور که تسنیم نوشت، گویا این فیلم که این روزها در حوالی برج میلاد تصویربرداری می‌شود، برای اکران عمومی در پاییز آماده می‌شود و سازندگان آن قصد شرکت در جشنواره فیلم فجر را ندارند.

بختیاری با «دزد و پری» می‌آید

بهنوش بختیاری، بازیگر تلویزیون و سینما این روزها مشغول بازی در فیلم سینمایی «قهرمانان کوچک» است که اثری درباره حمایت از تولید ملی محسوب می‌شود.

بختیاری در این فیلم کودکانه با بازیگرانی چون نادر سلیمانی، آناهیتا همتی، ارژنگ امیرفضلی، بیژن بنفشه‌خواه، برزو ارجمند، شهرام قائدی و عباس محبوب همکاری می‌کند. ضمن این‌که یوسف کرمی، قهرمان سابق تکواندوی ایران و جهان هم در این فیلم در نقش خودش حضور دارد. کارگردان این فیلم حسین قناعت است که او را با ساخت آثاری در ژانر کودک و نوجوان می‌شناسیم. جالب اینجاست که بختیاری پیش از این هم تجربه همکاری با قناعت را در فیلم کودکانه دیگری به نام «دزد و پری» دارد؛ فیلمی که سال 93 ساخته شد و حتی در بیست و هشتمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان هم عنوان بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را به ‌دست آورد. فیلمی که علاوه بر بختیاری، بازیگرانی چون بهزاد فراهانی، نادر سلیمانی و رامین ناصرنصیر هم در آن بازی می‌کنند.

قناعت روز گذشته در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان از اکران دزد و پری در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

پرستو صالحی در «مسلخ»

پرستو صالحی، بازیگر سریال‌های «زیر آسمان شهر» و «رسم شیدایی» و فیلم‌های سینمایی چون «چشم‌هایش»، «تو را دوست دارم» و «اعتراض»، در همین ماه مبارک رمضان اخیر با حضور در برنامه موفق و پربیننده «ماه عسل» روبه‌روی احسان علیخانی نشست و از حقایقی آموزنده درباره زندگی شخصی و خانوادگی‌اش سخن گفت. حرف‌هایی صادقانه و شجاعانه که به مذاق تماشاگران انبوه این برنامه خوش آمد و باعث شد عده زیادی صالحی را تحسین کنند.

این بازیگر مدتی قبل در فیلمی سینمایی به نام «مسلخ» به کارگردانی اصغر نصیری بازی کرد که یک درام اجتماعی و پرتعلیق است. آن‌طور که صالحی به باشگاه خبرنگاران جوان گفته، این فیلم آماده اکران است و او در آن نقشی خاکستری را به‌عهده دارد.

صالحی در مسلخ با بازیگرانی چون نیما شاهرخ‌شاهی و نرگس محمدی بازی کرده است. صالحی تله‌فیلم «جدایی» را هم برای پخش از تلویزیون آماده نمایش دارد.

بازی معتمدآریا در «برف سرخ»

فاطمه معتمدآریا، بازیگر سریال‌های پرتماشاگری چون «گل پامچال»، «زیر تیغ» و «آشپزباشی» و فیلم‌های «روسری آبی»، «گیلانه» و «مهر مادری»، بتازگی قرارداد بازی در فیلم سینمایی «برف سرخ» را امضا کرد. فیلمی که کارگردانی آن را بهرام توکلی به‌عهده دارد.

معتمدآریا و توکلی پیش از این در فیلم تحسین شده «اینجا بدون من» هم با یکدیگر همکاری کرده بودند. اثری که با نگاهی به نمایشنامه معروف «باغ‌وحش شیشه‌ای» نوشته تنسی ویلیامز ساخته شده بود و بجز معتمدآریا، بازیگرانی چون صابر ابر، نگار جواهریان و پارسا پیروزفر هم در آن بازی می‌کردند.

بنا به گزارش ایسنا، برف سرخ که تهیه‌کنندگی آن را مسعود ردایی به‌عهده دارد، این روزها در مرحله پیش‌تولید به سر می‌برد و در آینده‌ای نزدیک وارد مرحله تصویربرداری می‌شود.

معتمدآریا در برف سرخ نقش زنی به نام خورشید را بازی می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها