بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه معتقد است بدون مبارزه با تروریسم، دستیابی به راه‌حلی برای بحران در این کشور امکان‌پذیر نخواهد بود. وی این سخنان را در مصاحبه اخیر خود با شبکه تلویزیونی اس.بی.اس استرالیا بیان کرد و کشورهایی چون ترکیه، عربستان و قطر را فراخواند تا ازحمایت گروه‌های تروریستی دست بردارند. اسد در این مصاحبه مطالب زیادی درباره ارتباط مخفی غربی‌ها با دولت او و نیز دلایل حمایت روسیه و ایران از مردم سوریه بیان کرد. بخش‌هایی از سخنان او در این رابطه مورد سوءاستفاده رسانه‌های عربی قرار گرفت که به آن خواهیم پرداخت .
کد خبر: ۹۱۸۵۴۶

به گزارش شبکه العالم، بشار اسد در مصاحبه با شبکه تلویزیونی اس.بی.اس استرالیا گفت: نمی توان به راه‌حل واقعی برای بحران در سوریه بدون مبارزه با تروریسم دست پیدا کرد. رئیس‌جمهور سوریه در این مصاحبه از وجود نشانه‌هایی برای پایان بحران سوریه خبر داد و درخصوص راه‌حل بحران گفت: راه‌حل روشن است. حل بحران سوریه به گفت‌وگو بین سوری‌ها درباره فرآیند سیاسی مربوط است، اما همزمان باید مساله مبارزه با تروریسم و تروریست‌ها در سوریه هم پیگیری شود.

اسد گفت: حل بحران سوریه به این دلیل ناممکن بوده که حامیان غربی تروریست‌ها و کشورهای منطقه مانند ترکیه، عربستان سعودی و قطر نمی‌خواهند ارسال کمک‌های همه‌جانبه برای این تروریست‌ها را متوقف کنند. وی با استقبال از هر گفت‌وگویی با همه طرف‌های سوری افزود: مذاکرات در عمل هنوز آغاز نشده و تا امروز گفت‌وگوهای سوری ـ سوری وجود نداشته است. ما فقط با دی میستورا مذاکره کردیم و به همین دلیل مذاکرات در عمل آغاز نشده است.

بشار اسد هرگونه درگیری بین نیروهای سوریه و حزب‌الله را رد و تاکید کرد : اختلافی بین دو طرف وجود ندارد و اگر به نشست وزرای دفاع سوریه، روسیه و ایران در تهران نگاه کنید، می بینید هماهنگی‌های خوبی درخصوص مبارزه با تروریسم وجود دارد. وی در مورد موضع ایران و روسیه در قبال سوریه نیز گفت: این‌که گفته می شود روسیه و ایران از اسد یا رئیس‌جمهور سوریه حمایت می‌کنند، بخشی از تبلیغات رسانهای غرب است. وی افزود: هرج و مرج در سوریه باعث دومینویی در منطقه می‌شود که بر کشورهای همسایه، ایران، روسیه و اروپا نیز تاثیر می‌گذارد. بنابراین آنها در عین دفاع از سوریه در واقع از ثبات منطقه نیز دفاع می کنند.

همین بخش از سخنان بشار اسد مورد سوءاستفاده رسانه‌های عربی قرار گرفت و روزنامه الشرق‌الاوسط در صفحه اول خود با تیتر درشت نوشت: «اسد از روسیه و ایران برگشته است » . حال آن‌که رئیس‌جمهور سوریه تاکنون بارها از حمایت‌های همه‌جانبه ایران و روسیه برای تامین امنیت ملت و دولت سوریه تشکرکرده است. رئیس‌جمهور سوریه به معیارهای دوگانه غرب اشاره کرد و گفت، غربی‌ها از جمله استرالیا از نظر سیاسی به سوریه حمله می کنند، اما با اعزام مسئولانشان بویژه مسئولان امنیتی در پشت پرده، تلاش می کنند با سوریه تعامل داشته باشند.

در پایان بشار اسد آرزوی خود را برای آینده سوریه بیان کرد و در پاسخ به سؤالی درباره قضاوت تاریخ درخصوص دوران ریاست جمهوری‌اش گفت: من آرزو می‌کنم تاریخ بگوید این فرد (بشار) کشورش را از تروریست‌ها و مداخله خارجی نجات داد. این تنها آرزوی من است.

آخرین تحولات سوریه

روز گذشته اعلام شد نیروهای مسلح اردن در طول مرزهای شمالی خود با سوریه تجهیزات گسترده نظامی مستقر کردند. به گزارش تسنیم، هفته گذشته یکی از پایگاه‌های گارد مرزی اردن با یک خودروی بمبگذاری شده هدف قرار گرفت که بر اثر آن شش نظامی اردن کشته شدند. در یک خبر دیگر ارتش سوریه اعلام کرد بعد از به هلاکت رساندن یا زخمی کردن شمار دیگری از تروریست‌ها، موفق شده است مزارع الملاح جنوبی در حومه حلب را به تصرف خود درآورد. در جریان این حمله علیه گروه تروریستی جیش‌الفتح، بیش از صد نفر از تروریست‌های این گروه کشته شدند. گفته می شود تاکنون نیروهای مقاومت و سوری موفق شده‌اند خود را به مسیر حیاتی «کاستیلو» نزدیک‌ کرده و شاهراه امدادی تروریست‌های داخل حلب را تهدید کنند.

در خبری دیگر مربوط به سوریه، رئیس شورای امنیت سازمان ملل صحبت از اجرای طرح «ب» در سوریه را زود هنگام دانست و اعلام کرد طی ماه جاری میلادی دست‌کم سه نشست با محوریت سوریه برگزار خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها