پلیس فتا در آستانه عید سعید فطر درباره کلاهبرداری از شهروندان با ترفند کمک به نیازمندان و جمع‌آوری فطریه هشدار داد.
کد خبر: ۹۱۷۹۵۹

به گزارش جامجم، سرهنگ جواد جهانشیری، رئیس پلیس فتای استان خراسانرضوی گفت: با نزدیک شدن به روزهای پایانی ماه مبارک رمضان شاهد راهاندازی کانال و گروههایی در فضای مجازی هستیم که به شهروندان پیشنهادهایی از قبیل دریافت کمکهای مردمی و خیرخواهانه و شناسایی مستقیم نیازمندان را مطرح میکنند در حالی که مجوزهای لازم برای این کار را ندارند.

وی افزود: در این روش کلاهبرداران در فضای مجازی و شبکههای اجتماعی با انتشار تصاویری از افراد بیخانمان یا کودکان بیمار، احساسات انساندوستانه کاربران روزه دار را تحریک و با معرفی درگاههای جعلی و تماس و پیامهای ارسالی اقدام به کلاهبرداری میکنند.

جهانشیری با تاکید بر این که کاربران باید مراقب این فراخوانها باشند، گفت: در سالهای گذشته نیز کلاهبرداران با عنوان کمکهای مردمی به افراد نیازمند، فعالیتهای مجرمانهای داشتند که پلیس فتا اقدام به شناسایی و دستگیری این قبیل کلاهبرداران و سوء استفاده گران کرده است. رئیس پلیس فتای خراسان رضوی ادامه داد:کاربرانی که قصد دارند فطریه یا کفاره روزه خود را از طریق فضای مجازی یا تلفنبانک پرداخت کنند، میتوانند فطریه یا کفاره روزه خود را از طریق شرکتها و موسسات شناخته شده در کشور که شماره حساب رسمی آنها توسط رسانههای جمعی اعلام میشود، پرداخت کنند و از واریز فطریه یا کفاره روزه خود به حسابهای نامعتبر و شخصی افراد خودداری کنند.

وی ادامه داد: شهروندانی که تمایل دارند از طریق تلفنبانک، اینترنت بانک و سایتهای معتبر کمیته امداد امام خمینی(ره) در سراسر کشور فطریه یا کفاره روزه خود را بپردازند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها