قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور:

مسجد بایستی کارکردهای نرم افزاری داشته باشد

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور گفت: نمازی که اول وقت در مسجد و به جماعت باشد اثر بخشی خواهد داشت.
کد خبر: ۹۱۷۷۶۳
مسجد بایستی کارکردهای نرم افزاری داشته باشد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از شبکه رادیویی ایران، دکتر محمود مظفر با مطرح کردن این سوال گفت: نمازی که اول وقت در مسجد و به جماعت باشد اثر بخشی خواهد داشت.

وی در برنامه «سلام ایران» افزود: مسجد با شاخص های تراز اسلامی علاوه بر نمادها ، معماری و مسائل عمرانی باید کارکردهای نرم افزاری داشته باشد.مسجد باید بتواند با مدرسه ، مهد کودک محل در ارتباط باشد و با برنامه های مختلف بتواند با جوانان، مدیران و معلمان مراکز آموزشی ارتباط برقرار کند و بخشی از برنامه های آموزشی را در مسجد اجرا کند.

مظفر در مورد مسائل عبادی مساجد گفت: مسجدی که نماز صبح برگزار نمی کند کارکرد ناقصی دارد. مسجد باید در سه وعده فعالیت عبادی خود را انجام دهد. همچنین در کنار فعالیت های عبادی، مسجد باید کارکرد اجتماعی،اقتصادی و سیاسی نیز داشته باشد. اگر فردی فرزند معتادی دارد و یا نیاز به مشاوره روانشناسی یا ازدواج دارد به مسجد باید مراجعه کند . در مساجد باید مهمترین مسائل روز ملی و بین المللی مطرح شود تا مردم در جریان راه های نفوذ دشمن قرار بگیرند.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور معتقد است مساجد باید از نظر عمرانی بازسازی شوند تا تمام اقشار اعم از جانباز،سالمند و معلول به راحتی بتوانند از سرویس های بهداشتی استفاده کنند وضو بگیرند و در نماز جماعت شرکت کنند.

وی در نهایت گفت: اگر مسجد فعالیت متنوع و متعدد داشته باشد مردم ارتباط خوبی با مسجد برقرار می کنند و بسیار از آسیب های اجتماعی با کمترین هزینه کاهش پیدا می کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها