دوره حضور میخاییلو فورمنکو روی نیمکت مربیگری تیم فوتبال اوکراین امشب به اتمام می‌رسد. مربی 67 ساله تیم ملی اواکرین در جدال امشب با لهستان آخرین حضورش را به عنوان سرمربی تیم اوکراین تجربه خواهد کرد. بنابه اعلام رسانه‌های این کشور اروپای‌شرقی، فورمنکو که تیمش با حذف زودهنگام از مسابقات یورو 2016 مواجه شده،‌ اعلام کناره‌گیری کرده است. او برای آخرین مرتبه امشب تیم کشورش را به عنوان سرمربی هدایت خواهد کرد تا بعد از این مسابقات، فرد دیگری جانشین او شود. این مربی از سال 2012 هدایت اوکراینی‌ها را در اختیار دارد.
کد خبر: ۹۱۵۳۲۳

اینیستا: میدان را خالی نمی‌کنم

آندرس اینیستا، ستاره 32 ساله تیم ملی فوتبال اسپانیا گفت: «باید واقع بین باشیم. رسیدن به نیمه‌نهایی برای ما خوب است و می‌خواهیم به این هدف برسیم. دو حالت واقع‌بینانه و ایده‌آل برای ما وجود دارد. واقع‌بینانه این است که به نیمه‌نهایی برسیم و خوشحال باشیم؛ اما حالت ایده‌آل این است که به قهرمانی برسیم و اتفاقا برای همین هدف می‌جنگیم. برای خداحافظی به یورو 2016 نیامده‌ام و در این سن باز هم انگیزه دارم و نمی‌خواهم میدان را خالی کنم. »

هواداران اسپانیا، منتظر کاسیاس هستند

هواداران تیم ملی فوتبال اسپانیا برای بازی سوم تیمشان منتظر دیدن کاسیاس درون دروازه هستند. تیم ملی فوتبال اسپانیا صعودش را به مرحله حذفی قطعی کرده و البته برای آن‌که تیم اول گروهش باشد نباید مقابل کرواسی تن به شکست بدهد. در چنین شرایطی هواداران تیم ملی فوتبال اسپانیا از طریق نظرسنجی‌های مختلف و سردادن شعارهایی مقابل هتل محل اقامت تیم ملی اسپانیا از ویسنته دل بوسکه خوسته‌اند در بازی مقابل کرواسی از ایکر کاسیاس استفاده کند. دخیا دروازه‌بان جوان اسپانیا عملکرد خوبی در دو بازی قبلی داشته و ثابت کرده که دروازه‌بان قابل اتکایی برای مدافع عنوان قهرمانی در جام ملت‌های اروپاست. ایکر کاسیاس نیز در واکنش به سوال خبرنگاران سکوت کرده و البته به دخیا و تصمیم کادر فنی احترام گذاشته است.

دبیاسی: تمام آلبانی با این برد شاد شد

گایانی دبیاسی، سرمربی آلبانی پس از پیروزی مقابل رومانی گفت: «با این پیروزی دل تمام آلبانیایی‌ها را خوشحال کردیم. خوشحالم که توانستم شادی را برای هواداران آلبانی به ارمغان بیاوریم. این شادی تنها برای مردم کشور آلبانی نبود، بلکه تمام آلبانیایی‌های جهان از این اتفاق خوشحال شدند. ما در این بازی به حق خودمان رسیدیم».

دشان: از صدرنشینی خوشحالم

سرمربی فرانسه پس از تساوی مقابل سوئیس و صدرنشینی در گروه اول گفت: «خوشحالم که توانستیم به عنوان صدرنشین گروه به مرحله یک‌شانزدهم صعود کنیم. مهم برای ما این بود که به عنوان صدرنشین گروه صعود کردیم. من کور نیستم و خیلی خوب می‌دانم که می‌توانستیم بهتر از اینها عمل کنیم اما ما اکنون پیش روی خود دور دوم رقابت‌ها را می‌بینیم و باید تمرکز کنیم. سوئیس در این بازی در برخی اوقات بهتر از ما عمل کرد اما ما فرصت‌های بهتری داشتیم تا به گل برسیم. یان زومر دروازه‌بان سوئیس به عنوان بهترین بازیکن این دیدار شناخته شد و این نشان‌دهنده این است که ما فرصت‌های زیادی برای گلزنی داشتیم».

یوردانسکو: هم شایسته صعود بودیم هم نبودیم!

آنخل یوردانسکو سرمربی رومانی گفت: «بازیکنان من دست به هرکاری زدند تا به گل برسیم و فرصت‌های زیادی برای گلزنی ایجاد کردند. در دو بازی گذشته مقابل فرانسه و سوئیس فرصت‌های خوبی برای رسیدن به پیروزی داشتیم اما نتوانستیم به خواسته خود برسیم ولی امروز شرایط با دو بازی قبل متفاوت بود و باخت دردناکی را تجربه کردیم. جواب من به سوال درباره شایستگی تیمم این است هم بله هم نه! »

خدیرا: ادعای «بالاک» مضحک است

سامی خدیرا هافبک تیم ملی آلمان و عضو یوونتوس ایتالیا ادعای میشاییل بالاک (آلمان بازیکنان مسئولیت پذیر ندارد) را خنده‌دار تلقی کرد: «این‌که آدم با وجود این همه شخصیت در تیم که می‌خواهند هدایت کنند و تیم را پیش ببرند، بحث این چنینی راه بیندازد،‌ واقعا خنده‌دار است. تا جایی که به بحث بازیکن فرمانده مربوط می‌شود، هیچ‌گاه تیم ملی آلمان مثل حالا آماده نشده است».

دل‌بوسکه: نظر مردم درباره «پیکه» عوض نشده است

سرمربی تیم ملی فوتبال اسپانیا گفت: با وجود گلزنی و درخشش به هر حال نظر مردم درباره پیکه عوض نشده است. او هنوز هم به خاطر حرف‌هایی که زده تحت فشار است و البته من نمی‌خواهم قضاوت کنم اما بهتر است مردم یورو 2016 را محل تسویه حساب‌های احساسی خود قرار ندهند. البته گلزنی پیکه بی‌تاثیر نبوده؛ اما حرف‌های او در گذشته آنقدر برای مردم سنگین و بد بوده که به این راحتی آنها را فراموش نمی‌کنند. خیابان فوتبال محل عبور سیاست نیست، پیکه اشتباه کرده و باید آن را به صورت اصولی و برای همیشه جبران کند.

پیام تبریک پوگبا به مناسبت تولد پدر

مهاجم تیم ملی فرانسه پس از دیدار با سوئیس با نوشته‌ای که روی پیراهنش درج کرده بود، تولد پدرش را به او تبریک گفت. پل پوگبا، مهاجم تیم ملی فرانسه در دیدار مقابل تیم ملی سوئیس توانست بازی بهتری نسبت به دو بازی اخیر فرانسوی‌ها در یورو 2016 ارائه کند. فرانسه در پایان مرحله گروهی با 7 امتیاز در صدر گروه اول ایستاد. در پایان بازی پوگبا نوشته زیر پیراهنش را به دوربین‌ها نشان داد: Bonne fête papa (پدر تولدت مبارک).

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها