اگر یک وعده غذایی حذف شود، حدود 600 ـ 500 کیلو‌کالری انرژی حذف می‌شود و این مساله می‌تواند باعث پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری‌ها شود. لازم است بدانیم ما هر آنچه میل می‌کنیم اعم از پروتئین‌های حیوانی، گیاهی، قندهای ساده، مرکب، چربی‌های حیوانی و گیاهی، همه را بدن می‌تواند با تبدیل به چربی ذخیره کند.
کد خبر: ۹۱۵۲۳۵

مصرف زیاد چه غذاهایی در ماه مبارک رمضان توصیه نمی‌شود؟

مصرف زیاد حلوا، شله زرد، زولبیا و بامیه توصیه نمی‌شود. علت این است که این غذاها سرشار از انرژی‌های فراوان و زیان بخش است که زمینه بروز بیماری‌های غیرواگیر را افزایش می‌دهد. توصیه شده است مصرف مواد غذایی در ماه مبارک رمضان به شکلی باشد که علاوه بر بهره‌مندی از مواهب معنوی از مواهب جسمانی و فضای روانی این دوران هم استفاده شود. یادمان باشد در این دوران نباید فقط به خوردن بسنده کرد و صبح تا شب را در خواب به سر ببریم. همچنین نباید وعده سحری را حذف کنیم. مصرف غذاهای آماده، سرخ‌شده در این روزها توصیه نمی‌شود.

به نظر شما چه غذاهایی برای شروع افطار مفید هستند؟

شیر کم چرب ولرم و خرما، خوراکی‌های مناسبی برای آغاز افطار به شمار می‌روند.

مصرف چه غذاهایی در فاصله افطار تا سحر توصیه نمی‌شود؟

مهم‌ترین نیاز بدن به آب و ریزمغذی‌هاست که باید تامین شود. بهتر است یک تا یک ساعت و نیم بعد از شام، چه احساس تشنگی داریم چه نداریم، آب را جرعه جرعه بنوشیم که میزان آن باید یک تا یک و نیم لیتر باشد. 400 ـ 200 گرم میوه میل کنیم. سبزیجات خام و پخته استفاده کنیم و البته تحرک فراموش نشود. بهتر است پیاده‌روی کنیم و این پیاده روی می‌تواند کمک کند تا وعده سحری را نیز میل کنیم. توصیه می‌شود بلافاصله بعد از شام نخوابید و با مصرف متعادل میوه ها، سبزیجات و آجیل‌های سالم، ریزمغذی‌های مورد نیاز مانند روی، منیزیم و اسیدهای چرب مفید را دریافت کنید.

آیا مصرف پنیر با بادام مشکل ایجاد می‌کند؟

مصرف پنیر با گردو بسیار مفید است و اگر به آن سبزی هم اضافه شود بسیار اثربخش است؛ اما مصرف پنیر با بادام زیاد توصیه نمی‌شود زیرا پوسته قهوه‌ای بادام ممکن است حساسیت‌هایی ایجاد کند. البته می‌توان پوسته قهوه‌ای بادام را جدا و آن را آسیاب کرد و با شیر به کودکان بدهیم. این ماده خوراکی سرشار از آرجنین است که این ماده به رشد قدی کودکان کمک می‌کند.

دکتر ضیاء‌الدین مظهری

متخصص تغذیه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها