آرژانتین برای کوپا خط و نشان کشید

قرعه این‌طور نوشت که فینالیست‌های جام ملت‌های آمریکای لاتین در سال قبل، امسال اولین بازی خود را در کوپا آمریکا برابر هم برگزار کنند. در آن فینال، شیلی میزبان بود و تمام ورزشگاه در اختیار این تیم بود؛ اما حالا داستان فرق می‌کرد. آرژانتین در فضایی منصفانه‌تر می‌توانست نفس بکشد و همین باعث شد بازی در اختیار راه‌راه‌پوشان باشد.
کد خبر: ۹۱۱۴۲۳

غایب بزرگ بازی، لیونل مسی بود که این روزها درگیر حواشی بسیاری است و دادگاه‌های اسپانیا می‌خواهند به هر ترتیب او را به پولشویی و فرار مالیاتی متهم کنند. اگرچه مسی بعد از سپری کردن مسافت خسته‌کننده دو قاره آمریکا و اروپا ـ که در مجموع 40 هزار کیلومتر را شامل می‌شدـ در اختیار جراردو مارتینو، سرمربی آرژانتینی‌ها قرار گرفت؛ اما مصدومیت و این خستگی باعث شد مارتینو ریسک نکند و او را در بازی اول روی نیمکت بنشاند. در غیاب او البته بازیکنان بزرگی بودند که شیلی را در زمینش حبس کنند. از ایگواین و دی‌ماریا گرفته تا اور بانه‌گا. خط آتش آرژانتین آن‌قدر قوی بود که هیچ کمبودی به چشم نیامد؛‌ از نبود مسی در تمام بازی تا غیبت آگوئرو در نیمه اول. برتری آرژانتین اگرچه در نیمه اول گلی برای این تیم نداشت؛ اما در نیمه دوم همکاری دی‌ماریا و انه‌گا دو گل شبیه هم برای آرژانتین به همراه داشت. اولی را بانه‌گا پاس داد و دی‌ماریا زد و دومی با پاس دی‌مایرا و ضربه بانه‌گا به ثمر رسید.

اگرچه شیلی در آخرین ثانیه‌های بازی یکی از گل‌ها را روی یک ضربه ایستگاهی جبران کرد؛ اما این مانع از شکست شیلی نشد و این تیم به عنوان تیم دوم در مرحله بعد باید با تیم اول گروه سوم بازی کند. آرژانتین با این بازی باطراوت برای همه تیم‌های حاضر در کوپا خط‌و‌نشان کشید. در دیگر بازی از این گروه پاناما به مصاف بولیوی رفت و توانست با نتیجه 2 بر یک به پیروزی برسد. به نظر نمی‌رسد این دو تیم خطری برای آرژانتین و شیلی ایجاد کنند.

دی‌ماریا گل خود را به مادربزرگش هدیه کرد

ستاره پاری‌سن ژرمن گل خود را در مقابل شیلی به مادربزرگش که بتازگی از دنیا رفته است، اهدا کرد. تیم فوتبال آرژانتین از ساعت 6 و 30 دقیقه بامداد دیروز در رقابت‌های کوپا آمریکا 2016 به مصاف شیلی رفت که این دیدار با برتری 2 بر یک آرژانتین به پایان رسید. گل اول آرژانتین را آنخل دی‌ماریا ستاره سن‌ژرمن زد و این گل را به روح مادربزرگش که بتازگی مرحوم شده تقدیم کرد. دی‌ماریا پس از گلزنی پیراهنی سفید را نشان داد که روی آن نوشته شده بود: با رفتن مادربزرگم از بسیاری چیزها محروم شدم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها