گزارش روز

برگزاری کنسرت آنلاین در 1000 شهر ایران

علیرضا قربانی، خواننده موسیقی ایرانی اولین هنرمندی بود که آنلاین کنسرت برگزار کرد.
کد خبر: ۹۱۰۴۷۵

اولین سامانه کنسرت آنلاین کشور با نام «حام» فعالیت خود را با اجرای علیرضا قربانی خواننده موسیقی ایرانی و با هدف امکان استفاده مردم از کنسرت‌های موسیقی به‌طور رسمی آغاز کرد و آن‌طور که مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار می‌گوید، بزودی این سامانه هزار شهر کشورمان را پوشش خواهد داد.

به گزارش جام‌جم، عصر روز چهارشنبه در تالار اندیشه حوزه هنری از نخستین سامانه کنسرت آنلاین کشور رونمایی شد. سامانه‌ای که می‌تواند امکان تماشای کنسرت‌ها به صورت آنلاین را برای علاقه‌مندان این هنر فراهم کند.

این سامانه با همکاری یکی از بانک‌های کشورمان و شرکت ارتباطات سیار فعالیت خود را آغاز کرده است و آن‌طور که وحید صدوقی مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار می‌گوید، تاکنون 500 شهر از کشورمان تحت‌پوشش این سامانه قرار گرفته‌اند و بزودی این رقم به یکهزار شهر خواهد رسید.

حامد عنقا، مدیر اولین پروژه کنسرت آنلاین کشور (حام) هم در ابتدای برگزاری کنسرت قربانی عنوان کرد: لحظه‌ای که ما تصمیم گرفتیم این پروژه را شروع کنیم گام اول را بسختی برداشتیم و می‌توان گفت تمامی سختی آن در لحظه تصمیم‌گیری بود، اما امروز بسیار خوشحالم که نتیجه تلاش نزدیک به 300 نفر از همکارانم در حوزه‌های مختلف فنی و محتوایی به نتیجه رسیده و ما امروز در خدمت شما عزیزان هستیم.

او ادامه داد: بسیاری از افراد جامعه به‌دلیل گران بودن بلیت کنسرت‌ها نمی‌توانند به سالن‌های اجرا بروند. به همین دلیل برایمان خیلی مهم بود بتوانیم شرایطی را ایجاد کنیم که همه اقشار جامعه بتوانند از کنسرت‌های موسیقی استفاده کنند.

همچنین هموطنان خارج از کشور هم از این به بعد می‌توانند به صورت زنده اجراهای موسیقی داخل کشور را دنبال کنند.

به گفته او، تاکنون حدود ده هزار کاربر از طریق سایت سامانه حام برای شرکت در این برنامه ثبت‌نام کرده‌اند و می‌توانند همانند افرادی که در سالن‌های اجرا حضور دارند از کنسرت‌ها استفاده کنند.

پخش نماآهنگ «ما حماسه‌ایم» با آهنگسازی پیمان سلطانی و خوانندگی سالار عقیلی و تقدیم آن به شهدای حرم یکی از بخش‌های این آیین بود که بر مخاطبان تاثیر بسیاری گذاشت.

در بخش پایانی هم علیرضا قربانی خواننده کشورمان بعد از برگزاری مراسم سخنرانی قطعاتی منتخب از آلبوم «سودایی» را برای مخاطبان حاضر در سالن و مخاطبان سامانه کنسرت آنلاین کشور اجرا کرد. او قبل از اجرایش گفت: از طریق همکاری با سامانه حام برنامه‌های موسیقی را به خانه‌های مردم می‌بریم. این سامانه امکانی را در اختیار مردم می‌گذارد که قدرت انتخاب داشته باشند و بتوانند با قیمتی پایین در کنار خانواده از موسیقی لذت ببرند.

حسن ناهید، پرویز پورحسینی، اصغر همت، سیدجمال ساداتیان، پیمان خازنی، فرید شب‌خیز، محمدحسین لطیفی، رضا بابک، فاطمه گودرزی، زهرا سعیدی، فرشاد رمضانی، سیامک جهانگیری، تینوش بهرامی، بهار ارجمند، رضا مهدوی و جهانگیر الماسی از جمله مهمانان ویژه مراسم رونمایی سامانه کنسرت آنلاین کشور بودند.

زینب مرتضایی‌فرد

فرهنگ و هنر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها