استقلال سرانجام تصمیمی را گرفت که باید فصل پیش می‌گرفت. علیرضا منصوریان در جلسه دیروز هیات مدیره به عنوان سرمربی تیم انتخاب شد تا نیمکت استقلال به دست فردی بیفتد که هواداران استقلال از ته دل دوستش دارند.
کد خبر: ۹۱۰۰۴۰

آغاز مذاکرات

مذاکره منصوریان با استقلال از فصل قبل شروع شد. او برای نشستن روی نیمکت استقلال یک بار با نصرالله سجادی و دو بار با افشارزاده جلسه داشت که جلسه دوم او در حضور نفر سوم برگزار شد. هر سه جلسه البته خارج از وزارت ورزش بود و نشان می‌داد دو طرف تا چه اندازه از علنی شدن مذاکرات می‌ترسند. بعد از مخالفت باشگاه نفت با این انتقال، البته دو گزینه دیگر روی میز استقلال آمد که یکی استیماچ بود ـ که بعدا حضوری ناموفق در سپاهان داشت ـ و دیگری پرویز مظلومی که قرارداد بست، اما مذاکرات امسال خیلی علنی برگزار شد و دو طرف، واهمه‌ای از برملا شدن دیدارها نداشتند.

منصوریان با اعضای هیات مدیره جلسه برگزار کرد و با افشارزاده هم در داخل وزارت ورزش جلسه گذاشت و همه خبرنگاران از این جلسه مطلع شدند. جلسات منصوریان البته تا ظهر دیروز ادامه داشت و او از ظهر دیروز به بعد، منتظر ماند تا هیات مدیره تصمیم قطعی و نهایی را بگیرد. هیات مدیره او را معرفی کرد تا نیمکت استقلال تکلیف خود را بداند.

قرارداد 3 ساله

تلاش منصوریان برای متقاعد کردن اعضای هیات مدیره ازجمله دکتر پندار توفیقی و همین طور بهرام افشارزاده نتیجه داد تا مربی جوان استقلالی‌ها قراردادی سه ساله با این تیم منعقد کند. او برنامه‌ای سه ساله به هیات مدیره و سرپرست باشگاه داده و به دنبال آن است که طبق این برنامه پیش برود.

لیست خروجی

با آمدن علیرضا منصوریان به باشگاه استقلال اسامی بازیکنانی که از این تیم می‌روند مشخص شد. پروپئیچ، امین حاج‌محمدی، مهدی مومنی، میثم مجیدی، حنیف عمران‌زاده و آرش برهانی نفراتی هستند که به احتمال زیاد از استقلال جدا خواهند شد.

لیست ورودی

بختیار شاه ماهی خریدها

منصوریان از هفته قبل می‌دانست سرمربی فصل آینده استقلال است. همان زمان جام‌جم از توافق او با هیات مدیره و سرپرست باشگاه خبر داد و همه رسانه‌ها به نقل از کانال جام‌جم این خبر را علنی کردند. منصوریان از همان زمان شروع به مذاکره با بازیکنان جدید تیمش کرد. او سه خرید قطعی داشت که بختیار رحمانی شاهماهی این خریدها محسوب می‌شود. البته در این راه، مدیران باشگاه استقلال و در صدر آنها محمود بابایی مدیر روابط عمومی باشگاه استقلال که در این باشگاه به مراتب فراتر از وظایف روابط عمومی را انجام می‌دهد، کمک‌های فراوانی برای جذب بازیکنان جدید انجام دادند. وریا غفوری و فرشید باقری دیگر خریدهای استقلال برای فصل آینده هستند. باقری هافبک دفاعی فصل قبل صبای قم است و وظیفه‌ای بسیار سنگین دارد چون باید جای خالی امید ابراهیمی را پر کند که به قطر رفته است.

توافق با سید

همه اهالی فوتبال بر این باورند که منصوریان فردی بسیار باهوش است. او می‌داند باید رابطه‌ای صمیمی با بزرگ ترهای تیم برقرار کند. اولین قدم در این راه، مذاکرات دوستانه با سیدمهدی رحمتی بود. او از رحمتی خواست جمع کردن تمام حاشیه‌های بیرون زمین را به او بسپارد و تمام تمرکز خود را درون زمین بگذارد. منصوریان در نفت نشان داد استاد جمع کردن حاشیه‌هاست. او در فصلی که نفت غرق در مشکلات مالی بود و یک ریال به سرمربی خود پرداخت نکرد و به همه بازیکنان بدهکار شد، اجازه نداد حاشیه‌ای برای تیمش به وجود بیاید و در مکان پنجم جدول لیگ برتر ایستاد.

دستیاران

میک از امارات می‌آید؟

محمد خرمگاه و علی چینی دو استقلال قدیمی همراه با منصوریان وارد باشگاه استقلال خواهند شد. مربی دروازه‌بان‌ها هم حمید بابازاده خواهد بود. گفته می‌شود شاید منصوریان از کادر فنی فعلی، فرزاد مجیدی را نگه دارد. البته این مورد هنوز قطعی نشده.نکته طلایی در مورد مربیان فصل آینده استقلال، میک مک درموت مربی بدنساز تیم ملی است که همراه با کارلوس کی‌روش به ایران آمد و بعد از مدتی ایران را ترک کرد. او به گفته کی‌روش یکی از خبره‌ترین بدنسازان فوتبال دنیاست. منصوریان گفته این مربی بادانش ایرلندی را که در امارات به سر می‌برد، به ایران خواهد آورد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها