قربانعلی سعادت، استاندار آذربایجان غربی با بیان این‌که این استان، امروز میزبان رئیس‌جمهور است، گفت:آقای روحانی پس از سخنرانی و دیدار مردمی در استادیوم تختی، با اهالی صنعت و توسعه‌گران در جلسه‌ای درباره بهره‌برداری از 57 طرح عمرانی شرکت می‌کند.
کد خبر: ۹۰۹۰۲۳

سعادت در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: حدود 284 واحد تولیدی در این سفر به بهره‌برداری می‌رسد و مجموعا 341 طرح عمرانی و اقتصادی با سرمایه‌ای حدود 2079 میلیارد تومان به بهره‌برداری خواهد رسید. استاندار آذربایجان غربی تاکید کرد: مهم‌ترین طرحی که در سفر رئیس‌جمهور به ارومیه مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد، طرح پتروشیمی مهاباد است که این طرح در دولت هشتم شروع شد و اکنون آماده بهره‌برداری است.

امنیت با امنیتی شدن فضا، تفاوت دارد

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی در آیین تجدید پیمان مدیران و کارکنان حراست دستگاه‌ها با امام راحل(ره) گفت: حوزه امنیت کشور باید نسبت به آزادی‌های فردی و اجتماعی تعریف داشته باشد تا شرایط امنیتی آن مطلوب باشد. به گزارش ایرنا، نوه امام خمینی(ره) افزود: چنانچه حوزه امنیت یک کشور نسبت به آزادی‌های فردی آحاد جامعه تعریف مشخصی نداشته باشد طبیعتا جامعه به امنیتی شدن سوق پیدا می‌کند. وی با بیان این‌که امنیت جامعه امری پسندیده و ارزشمند است اما برقراری امنیت در ابعاد مختلف به معنای امنیتی شدن جامعه نیست، تصریح کرد: امنیت برای ایجاد آرامش است، اما اگر از حد خود بگذرد
به‌ضد خود تبدیل می‌شود.

دولت؛ مستاجر رسانه‌ای اصلاح‌طلبان

امیر محبیان، تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان این‌که دولت به افکار عمومی از موضع بالا نگاه می‌کند و با رسانه‌ها با وجود داشتن رسانه‌های زیاد، بیگانه است، گفت: اگر هم میزانی از ارتباط را می‌بینیم حاصل عملکرد دولت نیست بلکه رسانه‌های اصلاح‌طلب این کار را می‌کنند؛ یعنی خود دولت عملا رسانه‌ جدی ندارد و مستأجر رسانه‌ای اصلاح‌طلبان است، اما رویکرد و استراتژی برای استفاده از رسانه‌های موجود را هم ندارد. محبیان در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: برای همین چون قدرت مدیریت ادراک و برداشت عمومی را بدرستی ندارد، حتی از کارهای مهم و ارزشمندی که می‌توانست در افکار عمومی از آن بهره بگیرد نیز نتوانست استفاده کند و هر حرکتی که دولت انجام داد، چون پیوست رسانه‌ای درستی نداشت به ضد خودش تبدیل شد. وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با بیان این‌که دولت به بخشی از اهدافش رسیده است، اما قدرت میوه‌چینی از آن را ندارد، خاطرنشان کرد: به گمان من این دولت، دولت بسیار سنگین و پیری شده است و قدرت ایجاد تحولات را ندارد. بعضی‌ها در باب پیری دولت شوخی می‌کنند ولی شوخی امروز، بحران فرداست.

احتمال تحریم در فضای سایبری

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور از احتمال تحریم سایبری علیه کشورمان خبر داد و گفت: ممکن است حوزه جدیدی از تحریم سایبری علیه کشور شکل بگیرد. به گزارش تسنیم، سردار غلامرضا جلالی در نمایشگاه صنعت بومی سایبری خاطرنشان کرد: زمانی به دولت سابق هشدار دادیم که ما در آستانه تحریم‌های نفتی هستیم، اما آنها گفتند دنیا نمی‌تواند خودش را از نفت ایران محروم کند، اما دیدیم که تحریم شدیم؛ امروز هم نسبت به تحریم سایبری هشدار می‌دهیم و باید وابستگی به آن در کشور به حداقل برسد و هوشیاری به خرج دهیم و اولین قدم نیز توسعه شبکه ملی اطلاعات و حذف بهانه‌جویی در این زمینه است. همچنین سامانه‌های خارجی را بدون ارزیابی و کنترل مورد استفاده قرار ندهیم. سردار جلالی با اشاره به مورد حمله قرار گرفتن سایبری برخی مراکز آمریکایی تأکید کرد: من تعجب می‌کنم که چرا امروز وزارت امور خارجه ما در برابر محاکمه کردن چند جوان ایرانی در آمریکا به‌بهانه حمله آنان به زیرساخت‌های سایبری آن کشور موضع‌گیری نمی‌کند و به‌دنبال اقامه دعوی در این زمینه نیست. ظاهرا هنوز برای دوستان ما در وزارت امور خارجه معنای فضای سایبری تعریف نشده و فکر می‌کنند این فضا یک مفهوم انتزاعی است تا یک مفهوم سرزمینی.

تحلیل شورای روابط خارجی آمریکا از ریاست خبرگان

الیوت آبرامز، عضو شورای روابط خارجی آمریکا با اشاره به انتخاب آیت‌الله جنتی به‌عنوان رئیس مجلس خبرگان نوشت: توافق هسته‌ای به پیروزی متحدان حسن روحانی در انتخابات منجر نشده است و این مساله نشان داد گزارش‌هایی که بعد از انتخابات منتشرشد و در آنها ادعا شد متحدان رئیس‌جمهور ایران پیروز شده‌اند، نادرست بوده است. به گزارش فارس، در این گزارش با اشاره به گزارش‌هایی که پس از انتخابات هفتم اسفند منتشر شد و بسیاری از رسانه‌ها از جمله وال استریت ژورنال، رادیو ملی آمریکا و فاکس نیوز مدعی شدند که متحدان روحانی پیروز انتخابات هستند، انتخاب آیت‌الله جنتی به ریاست مجلس خبرگان را دلیلی بر اشتباه بودن این تحلیل‌ها دانست.

دلال دکل گمشده آزاد شد

خبرگزاری فارس نوشت: «م. ش» دلال دکل 87 میلیون دلاری فورچونا با حکم مراجع قضایی پس از گذشت نزدیک به یک سال حبس آزاد شد. این گزارش حاکی است، براساس این حکم پس از ارزش‌گذاری دو دکل متعلق به شرکت حفاری نام برده توسط مرجع قضایی، این دو دکل به عنوان وثیقه در ازای آزادی این دلال نفتی توقیف شد. م. ش، یکی از متهمان فساد در شرکت تأسیسات دریایی، بازداشت شد که یکی از موارد مربوط به این پرونده، پرداخت پول یک دکل به ارزش 87 میلیون دلار به دلالان دکل بود، اما این دکل هرگز به ایران نیامد و در حال حاضر در خلیج مکزیک در حال حفاری است.

جرأت نگاه چپ به ایران را ندارند، چه رسد به جنگ

فرمانده نیروی دریایی سپاه با تاکید بر این‌که برای مسئولان ولایتمدار، نباید ترس معنی داشته باشد، گفت: الان 37 سال است دشمنان هر اقدامی توانسته‌اند کرده‌اند، اما چرا برخی می‌ترسند؟ وقتی ما در مسئولیت و جایگاهی قرار می‌گیریم که مربوط به انقلاب اسلامی است، حق نداریم بترسیم. به گزارش فارس، دریادار علی فدوی در مراسم بزرگداشت سردار شهید محمد ناظری فرمانده نیروهای ویژه دریایی سپاه که دیروز در حسینیه ثارالله بندرعباس برگزار شد، اظهار کرد: ما در نیروی دریایی سپاه و در دریا به قدرت آمریکا اهمیتی نمی‌دهیم و شناورهای تندروی ما، ناو هواپیمابر آمریکا را به رسمیت نمی‌شناسند. فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: کسی جرأت چپ نگاه کردن به ایران را ندارد چه برسد بخواهد جنگ نظامی کند، اما متاسفانه برخی می‌گویند در شرایط احتمالی جنگ از سوی دیگران هستیم که این حرف کاملا غلط است.

ادعاهای جدید «جبیر» درباره امپراتوری فارس

عادل الجبیر وزیرخارجه عربستان سعودی که در آلمان به سر می‌برد، ایران را متهم کرد که در تلاش احیای «امپراتوری فارس» است. به گزارش انتخاب، او در مصاحبه با روزنامه آلمانی فرانکفورتر آلگماینه مدعی شد: ایران به جای دخالت در امور دیگران به فکر حل مشکلات داخلی خود باشد و با همسایگان خود رفتاری دوستانه پیش گیرد.

سکوت دادستان کل نسبت به یک شایعه

ایسنا نوشت: محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور دیروز در حاشیه گردهمایی روسای پلیس آگاهی استان‌ها، در پاسخ به پرسشی مبنی بر احتمال بازداشت برادر رئیس‌جمهور سکوت کرد. همزمان یک منبع آگاه در نهاد ریاست‌جمهوری این شایعه را تکذیب کرد.

پایان رسیدگی به پرونده جوانفکر

مهر نوشت: علی‌اکبر جوانفکر مشاور رسانه‌ای احمدی‌نژاد پس از اتمام جلسه دادگاه با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به جزئیات جلسه رسیدگی به اتهاماتش از صدور حکم پرونده‌اش ظرف یک هفته تا ده روز آینده خبر داد.

اظهارنظر رضایی درباره تعداد اسرای داعشی

محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با آنا به اسرای داعشی اشاره کرد و گفت: درباره این‌که چه تعداد از داعشی‌ها و تروریست‌ها را به اسارت درآورده‌ایم، بهتر است سخنی گفته نشود، اما مبادله اسرا میان دولت سوریه و تکفیری‌ها وجود داشته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها