یک شرکت اسپانسر تولید صندلی جدید شده است که می‌تواند ماهیچه‌های بدن را در دمای مناسبی نگه دارد.
کد خبر: ۹۰۳۶۹۶
ورزشکاران با این صندلی نیازی به گرم کردن ندارند+عکس

به گزارش جام جم کلیک ، طراحی به نام Greg Lynn با مشارکت نایک موفق به ساخت صندلی جدیدی با طراحی ظاهری متفاوت شده است که می‌تواند بدن ورزشکاران را حین مسابقات ورزشی گرم یا سرد نگه دارد، حتی اگر ورزشکار روی نیمکت حضور داشته باشد. این صندلی Microclimate Chair نام دارد و در واقع یک اقلیم کوچک را ایجاد می‌کند. این صندلی به 70 پد ترموالکتریک Peltier مجهز شده است که مبتنی بر دمای مطلوب و شارژ الکتریکی، می‌تواند برای فردی که روی آن نشسته است محیطی گرم یا سرد ایجاد کند.

این صندلی هم چنین می‌تواند دمای خود را مبتنی بر ماهیچه‌های افراد تنظیم کند، برای مثال حین نشستن، پای فرد گرم نگه داشته می‌شود درحالیکه بخش مرکزی بدن خنک خواهد شد. این صندلی هم چنین دارای لوله‌های خاصی است که می‌تواند باد را اطراف فرد به گردش در بیاورد تا از ایجاد رطوبت جلوگیری شود.

طراح این محصول معتقد است که تیم‌های ورزشی با استفاده از این نوع صندلی جدید یک مزیت رقابتی جدی در اختیار خواهند داشت. در هر حال این صندلی تنها به عنوان یک نمونه اولیه طراحی شده است تا اثبات شود که طراحی چنین محصولی ممکن است و سایر طراحان تشویق شوند تا از پیشرفت‌های فناوری برای کمک به عملکرد ورزشکاران در رشته‌های ورزشی مختلف استفاده کنند.

منبع: تک شات

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها