محمد سلطانی‌فر معتقد است که در تمام دنیا رسانه‌ها چشم و گوش مردم، دولت و حکوت هستند؛ اما در اینجا اعتقاد بر این است که رسانه‌ها باید دهان بسته داشته باشند و حتی اگر چشم بینایی داشتند و توانستند مواردی را ببینند، هرگز آنها را بازگو نکنند.
کد خبر: ۹۰۳۰۳۰

این استاد ارتباطات در گفت‌وگو با ایسنا درباره این موضوع که برخی اهالی رسانه نسبت به انتشار اخبار حوادث واکنش نشان می‌دهند و معتقدند این اخبار باعث ایجاد ناامنی در جامعه می‌شود، بنابراین نباید آنها را رسانه‌ای کرد و به بیان سخنانی پرداخت.

او با بیان این‌که متاسفانه به جای آن‌که دنبال مقصر اصلی بگردند، تقصیر را بر گردن رسانه‌ها می‌اندازند، اظهار کرد: عده‌ای معتقدند مشکلات عمدتا در اثر بیان مطالب توسط رسانه‌ها شکل می‌گیرد؛ در صورتی که یکی از وظایف اصلی رسانه‌ها دیده‌بانی در محیط‌های اجتماعی، سیاسی و غیره است؛ اگر رسانه‌ای از این وظیفه اصلی خودش کوتاه بیاید، دیگر رسانه نیست و تبدیل می‌شود به یک ارگان دولتی یا حکومتی. خوشبختانه گاهی شاهدیم در مواقع بسیار حساس و در زمان‌هایی که خلأ و ضعف قانون وجود دارد و می‌خواهند موضوعاتی را فراموش کنند، رسانه‌ها اجازه این فراموش‌کاری‌ها را نمی‌دهد. درست همانند اتفاقی که برای ستایش ـ دختربچه افغان ـ و آن زن مشهدی و فرزندانش رخ داد که رسانه‌ها توانستند به‌خوبی این فضا را اداره کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها