رضا قوچان‌نژاد با آنها که فکر می‌کنند از همین حالا باید تیم ملی را صعود کرده به جام جهانی روسیه دانست، حرف‌هایی دارد. حرف‌های مهاجم تیم ملی هم اتفاقا بسیار منطقی است. او که یکی از عوامل اصلی صعود تیم ملی ایران به جام جهانی برزیل بود، در آستانه شروع مسابقات نهایی انتخابی جام جهانی روسیه می‌گوید تیم ملی با وجود تمام مشکلات، نهایت تلاش خود را در زمین خواهد کرد. قوچان‌نژاد همچنین درباره آخرین شرایط خود در چارلتون و همین طور سقوط این تیم به دسته دوم حرف‌هایی می‌زند.
کد خبر: ۹۰۱۱۹۵

آقای قوچان‌نژاد ابتدا درباره وضعیت این روزهایتان حرف بزنیم. مدتی است مصدوم هستید.

بله، متاسفانه هنوز مصدومم و یکی از دلایلی که باعث شد نتوانم در بازی‌های پایانی چارلتون بازی کنم، همین مصدومیت بود. تلاش کردم بهبود پیدا کنم، ولی متاسفانه هنوز این اتفاق نیفتاده است. تمرکزم را روی این مسأله گذاشته‌ام و دوست دارم هر چه زودتر خوب شوم تا بتوانم تمریناتم را شروع کنم.

چارلتون به لیگ دسته دوم انگلیس سقوط کرد. شما هم امسال از وضع باشگاه گلایه داشتید. دلیلش چه بود؟

امسال در چارلتون اتفاق‌های زیادی افتاد که برای یک باشگاه حرفه‌ای خوب نبود. ثبات، عامل مهمی در موفقیت تیم‌هاست، ولی متاسفانه این ثبات در باشگاه ما وجود نداشت. در تابستان، باشگاه بیشتر بازیکنان خود را فروخت تا درآمدزایی داشته باشد. پس از آن هم بازیکنان تازه‌ای به تیم آمدند، ولی موضوع این است که ما روی نیمکت‌مان هم مدام تغییرات داشتیم. خیلی تغییرات زیاد بود و این مسأله باعث شد سیستم تیم عوض شود. هر مربی که آمد تفکرات خودش را داشت.

این تغییرات برای خود شما هم زیاد جالب نبود.

خب قطعا برای کل تیم خوب نیست. ولی دوست نداشتم چارلتون سقوط کند که متاسفانه این اتفاق افتاد و من برای هواداران باشگاه خیلی ناراحت هستم. آرزو می‌کنم این تیم یک روز دوباره به لیگ برتر انگلیس برگردد، چون جزو باشگاه‌های بزرگ انگلیس است و حیف است در لیگ‌های پایین بازی کند.

جدایی شما از این باشگاه قطعی است؟

بله، من از این باشگاه جدا می‌شوم. چارلتون به من پیشنهاد تمدید قرارداد داد، ولی خودم این پیشنهاد را رد کردم، چون علاقه نداشتم بمانم. پیش‌بینی می‌کردم با تصمیماتی که گرفته می‌شود، چارلتون سقوط کند که دیدید این اتفاق افتاد. اگر قراردادم را تمدید می‌کردم مجبور می‌شدم به دسته پایین‌تر بروم در صورتی که الان می‌توانم انتخاب دیگری داشته باشم.

تیم ملی ایران در گروه‌بندی مرحله نهایی انتخابی با تیم‌های کره جنوبی، ازبکستان، قطر، چین و سوریه رقابت خواهد کرد. بعضی‌ها تصور می‌کنند صعود تیم ملی را باید از حالا قطعی دانست. نظر تو چیست؟

گروه‌بندی این دوره هم تا حدود زیادی شبیه دوره گذشته است. ما در مسیر جام جهانی برزیل هم با تیم‌های ازبکستان، کره جنوبی و قطر در یک گروه قرار داشتیم. خیلی تلاش کردیم و زحمت کشیدیم تا به جام جهانی رسیدیم. آن موقع تیم باتجربه‌تر بود و توانستیم از این تجربه استفاده کنیم و به جام جهانی برسیم، ولی حالا کار سخت‌تر شده چون ما تیم جوان‌تری داریم. از سویی، رقبا هم قدرتمندتر شده‌اند. کره جنوبی نسبت به دوره قبل، تیم قدرتمندتری است. قطر، چین، ازبکستان و حتی سوریه هم رقبای آسانی نیستند. تیم ما نیاز به تجربه بیشتری دارد.

البته هنوز مشکلات حل نشده است. با این وضعیت باید چه کرد؟

دیگر کاری نمی‌شود کرد. چند سال است وضع همین است. به هر حال ما نسبت به مردم مسئولیت سنگینی داریم و باید به زمین برویم و نهایت تلاش‌مان را کنیم.

مائده محقق - ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها