رئیس کمیسیون محیط زیست و سلامت شورای اسلامی شهر تهران گفت: به دلیل مصرف بی‌رویه سموم کشاورزی در شهرستان‌های غربی شهر تهران، با آفت مگس سفید مواجه شده‌ایم.
کد خبر: ۹۰۰۰۸۹

منظور رحمت‌الله حافظی این بود که حشرات دیگر که باید مگس سفید را از بین می‌بردند با مصرف آفت‌کش‌ها از بین رفته‌اند و در نتیجه مگس‌های سفید دیگر دشمنی ندارند که جمعیت‌شان را کنترل کند. مگس‌هایی که امسال پدیدار می‌شوند حاصل تخمگذاری سال گذشته است و این طور نیست که امسال از خارج از تهران وارد شوند.

وی در گفت‌وگو با فارس عنوان کرد: برای برخورد با این پدیده سال گذشته آبشویه در دستور کار قرار گرفت، ولی چون منظم و فراگیر نبود، خیلی تاثیر نگذاشت.

این مقام مسئول، یادآور شد:‌ امسال با همکاری وزیر جهاد کشاورزی و پیگیری‌های انجام شده کارگروهی متشکل از مرکز تحقیقات گیاه‌پزشکی، سازمان حفظ نباتات، سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران و ستاد حفظ نباتات تشکیل و تحقیقات لازم در این خصوص انجام شده است. وی تاکید کرد:‌ در جهان دستاوردهای علمی برای مقابله با این پدیده وجود داشته است که می‌توانیم از آنها استفاده کنیم.

حافظی خاطرنشان کرد:‌ در شهرهای بزرگ همچون کالیفرنیا، پنج سال با پدیده مگس‌های سفید مواجه بودند و توانستند با این پدیده مقابله و آن را ریشه‌کن کنند.

وی افزود: مگس‌های سفید آفت درجه 2 محسوب می‌شوند و تهدیدی برای انسان‌ها نخواهند داشت، بلکه تنها آزاردهنده‌اند و توصیه می‌شود کسانی که در مناطق آلوده تردد می‌کنند از ماسک استفاده کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها